15 projektów, które w ogólnopolskim głosowaniu zdobędzie najwięcej głosów, zostanie zrealizowanych dzięki wsparciu Leszka Chmielewskiego. Jurorami LECHSTARTERA są Teresa Latuszewska-Syrda, Filip Springer i Yuri Drabent. LECHSTARTER będzie promowany ogólnopolską kampanią mediową.
Pierwsza edycja programu pokazała, że mieszkańcy polskich miast chcą i potrafią zmieniać swoje otoczenie oraz dbać o wspólną przestrzeń. Powstało 25 kreatywnych inicjatyw m.in. w Szczecinie, Warszawie, Krakowie, Olsztynie czy Bydgoszczy. Wszystkie projekty angażowały i jednoczyły wokół siebie ludzi, którym zależy na tym, by ich miasta stawały się lepsze. Dlatego też tegoroczna odsłona LECHSTARTERA koncentruje się na zmianach, dzięki którym społeczności, sąsiedztwa czy grupy z wspólnymi zainteresowaniami i potrzebami będą mogły jeszcze bardziej się integrować. „Miasta są naturalną przestrzenią budowania więzi międzyludzkich. Jesteśmy przekonani, że w ich mieszkańcach drzemie mnóstwo pozytywnej energii, trzeba tylko pomóc ją uwolnić. Dlatego właśnie ich Leszek Chmielewski chce ich inspirować do działania. Chcemy, aby powstały projekty naprawdę zmieniające życie w mieście i skrojone dokładnie pod tych, którzy właśnie na takie projekty liczą i czekają.” – wyjaśnia Karolina Hasińska przedstawiciel Lecha Premium, organizatora LECHSTARTERA.
Zobacz również
Zgłoszenia do programu będą przyjmowane od 1 do 22 lutego za pośrednictwem strony www.lechstarter.pl. Projekty mogą zgłaszać stowarzyszenia, ruchy społeczne, organizacje pozarządowe czy fundacje i inne podmioty wyszczególnione w regulaminie. Pomysły muszą dotyczyć jednego z trzech nowych obszarów tematycznych.
Są to: Innowacje dla miasta i ludzi (nowe technologie, smart city, smart mobility itp) Miejskie akcje i kooperacje (organizacja spotkań, warsztatów, sąsiedzkich festiwali itp.) oraz Nowa miejska przestrzeń (tworzenie przestrzeni sąsiedzkich, rewitalizacja, odrestaurowywanie lokalizacji etc). Na realizację zwycięskich projektów Leszek Chmielewski przeznacza milion złotych w formie pięciu grantów o wartości 100 000 zł lub dziesięciu mikrograntów na 50 000 zł.
Wnioski spełniające kryteria formalne trafią w marcu pod obrady eksperckiego jury, złożonego z postaci, których znakiem rozpoznawczym jest nieszablonowe myślenie i zaangażowanie w tematykę przestrzeni publicznej. Założycielka Fundacji Urban Forms, Teresa Latuszewska–Syrda, odpowiada za obszar Miejskie akcje i kooperacje, oceni, czy zaproponowane aktywności będą atrakcyjne dla mieszkańców: jak ich zaangażują i zintegrują. Innowacje dla miasta i ludzi to obszar kompetencji Yuriego Drabenta, pioniera branży social media w Polsce, który zwróci uwagę na to, czy zgłoszone rozwiązania wykorzystujące nowe technologie są pożyteczne oraz intuicyjne dla wszystkich użytkowników. Reporter, fotograf, autor publikacji o architekturze miast, Filip Springer, oceniający projekty z obszaru Nowa miejska przestrzeń zaznacza, że powstałe miejsca muszą być dobrze przemyślane: przede wszystkim atrakcyjne dla mieszkańców pod względem swojego przeznaczenia i odpowiadania na ich potrzeby.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Wnioski spełniające kryteria formalne trafią w marcu pod obrady Jury, które wybierze 45 najciekawszych. Jednak głos decydujący w LECHSTARTERZE będą mieć internauci. W maju nastąpi ogłoszenie wyników ogólnopolskiego głosowania – wyłonionych zostanie 15 inicjatyw, które zdobędą granty od Leszka Chmielewskiego w formie pięciu grantów o wartości 100 000 zł lub dziesięciu mikrograntów na 50 000 zł. Realizacja zwycięskich projektów potrwa do 30 września tego roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wszystkie etapy LECHSTARTERA będą wsparte ogólnopolską kampanią mediową. Obsługą i koordynacją grantów zajmuje się agencja Afekt. Całość aktywności digital prowadzi agencja Lubię To. Za działania PR odpowiada agencja Tailor Made PR. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Zenith Optimedia
Pełny Regulamin programu LECHSTARTER znajduje się na stronie www.lechstarter.pl
Partnerem akcji jest Fundacja Urban Forms.