Zdjęcia do filmu powstawały od czerwca do sierpnia b.r., a ekipa filmowa spędziła na planie siedem dni zdjęciowych. W realizację projektu zaangażowanych było niemal trzydziestu mieszkańców naszego miasta: to oni bowiem, obok głównego bohatera i narratora całej opowieści, wcielili się w rolę aktorów w spocie. Na ekranie zobaczymy kilkanaście wałbrzyskich lokacji – począwszy od Zamku Książ czy Centrum Nauki i Sztuki Stara Kopalnia, poprzez Palmiarnię, Plac Magistracki i Harcówkę w Parku Sobieskiego, skończywszy na mniej znanych turystycznie miejscach, takich jak legendarne boisko koszykarskie Alkatraz, dzielnica Nowe Miasto czy Ogrody Działkowe „Podzamcze”.
Głównym założeniem filmu było pokazanie historii i klimatu miasta poprzez jego prawdziwych mieszkańców.
Zobacz również
– Wałbrzych to miasto, które dzięki ciężkiej pracy wielu osób ciągle zmienia się na lepsze. To miasto dumnych i pracowitych ludzi. Cieszę się, że film, który udało nam się zrealizować stawia na prawdziwość i emocje. Ważne jest również to, że wystąpili w nim praktycznie sami wałbrzyszanie z krwi i kości, w tym nasz Ambasador Leszek Lichota. Wszystkim im serdecznie za to dziękuję! – mówi prezydent Wałbrzycha, Roman Szełemej.
Spot funkcjonować będzie w dwóch wersjach: 30-sekundowej (emisja w TV oraz w kinach) oraz pełnej, 60-sekundowej (Internet). W dłuższej wersji wykorzystano również ujęcia nagrywane taśmą filmową 16mm Kodak VISION3. Docelową, półminutową wersję zobaczyć będą mogli widzowie kilku telewizji ogólnopolskich i lokalnych, m.in. na Śląsku czy w aglomeracji łódzkiej.
Za realizację całego projektu (scenariusz, reżyseria, produkcja) odpowiada krakowska firma Bartosz Dembiński PR•Komunikacja.. Film wpisuje się w dotychczasowe działania promocyjne Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu pod hasłem przewodnim „Wałbrzych. Miasto do odkrycia”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing