LEVI’S® PRIDE 2021 – Wszystkie zaimki miłości

O autorze
4 min czytania 2021-06-15

Walka o równość, inkluzywność i postęp. Począwszy od zintegrowania zespołów swoich fabryk w latach 50. XX wieku, na długo zanim rząd federalny Stanych Zjednoczonych ustanowił prawo znoszące segregację rasową, po działania na rzecz zniesienia poprawki nr 8, która zakazywała małżeństw jednopłciowych w Kalifornii, Levi’s od zawsze stawia na wartości takie jak akceptacja, inkluzywność i empatia.

Od momentu powstania marki Levi Strauss & Co w 1853 roku, walczymy o równość, inkluzywność i postęp. Zaczynając od zintegrowania naszych fabryk w USA w latach 50., zanim rząd federalny ustanowił prawo zniesienia segregacji rasowej, po działania mające na celu zniesienie poprawki nr 8, która zakazywała małżeństw jednopłciowych w Kalifornii. W 1992 roku marka Levi’s® była pierwszą firmą z listy Fortune 500, która oferowała ubezpieczenie zdrowotne osobom partnerskim swoich pracowników i pracowniczek niezależnie od ich płci. Levi’s® od dawna prowadzi realne działania na rzecz równego i sprawiedliwego traktowania osób LGBTQIA+ na całym świecie.

Tegoroczna kampania Levi’s® Pride 2021 zachęca do empatycznego i inkluzywnego podejścia do osób ze społeczności LGBTQIA+ i poprzez hasło „All Pronouns. All Love” podkreśla jak istotne jest stosowanie odpowiedniego zaimka wobec danej osoby, ale nie tylko, bo kampania „All Pronouns. All Love” przedstawia historię skupioną na miłości, pełną optymizmu i zrozumienia.

– Levi’s® posiada długoletnią tradycję uczciwego traktowania swoich pracowników i fanów, wspierając społeczność́ LGBTQIA+. Co roku, z dumą, poprzez naszą kolekcję Pride celebrujemy obecność społeczność LGBTQIA oraz czynnie bierzemy udział w wydarzeniach związanych z równością na całym świecie. Uważamy, że to bardzo ważne, aby postrzegać ludzi tak, jak chcą być postrzegani. Dlatego w tym roku, naszym celem jest zaprezentowanie kolekcji Pride hasłem, którego nie da się zignorować: Respect all pronouns – mówi Jen Sey, president, Levi’s® Brand

Kolekcja Levi’s® Pride 2021, która jest swego rodzaju listem miłosnym do społeczności LGBTQIA+, zawiera unisexowe klasyki Levi’s® ozdobione tęczową grafiką inspirowaną falującą flagą z dzielnicy Castro w San Francisco. W kolekcji zobaczymy m.in. Liberation Trucker Jacket, kurtkę w jasnym odcieniu indygo z tęczowym panelem na plecach z zaimkami „they/them, she/her, he/him, we”, ogrodniczki Liberation Short-All z detalami w tęczową grafikę na guzikach i wszywkach oraz biały kombinezon Liberation Jumpsuit z zaimkami „they/them, she/her, he/him, we”. Uzupełnieniem kolekcji są dwa t-shirty z nadrukiem, tank top, klasyczna bluza i „stanik sportowy”, każda z tych rzeczy ozdobiona w tęczowy print.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Akcesoria z kolekcji Levi’s® Pride również zostały ozdobione tęczową grafiką – wśród nich znajdziemy Pride Sling Bag z denimu, dwustronny kapelusz Pride Ranger Hat, tęczowe szelki Pride Suspenders, czapkę Pride Snapback Hat z jasnego denimu oraz tęczową bieliznę.

OutRight Action International

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wraz z tegoroczną kolekcją Pride, Levi’s® kontynuuje wieloletnie wsparcie dla społeczności LGBTQIA+, poprzez współpracę z OutRight Action International – organizacją, której działania mają na celu promowania praw społeczności LGBTQIA+ na całym świecie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

100% zysku z kolekcji Levi’s® Pride 2021 zostanie przekazane na rzecz OutRight Action International. To już trzeci rok trwania współpracy między Levi’s® i OutRight Action International. Marka Levi’s® ma nadzieję, że poprzez akcje w których bierze udział, oraz sama inicjuje, uda się nagłośnić historie tych, których głos za długo nie był słyszalny i którzy zostali zepchnięci na margines. Tym samym, marka Levi’s® chce się upewnić, że każdy i każda, niezależnie od tego, gdzie się znajduje, kim jest i kogo kocha, będzie mieć prawo być osobą dumną, wolną i zauważaną.

– W OutRight każdego dnia pracujemy po to, aby życie osób LGBTQIA+, stało się lepsze. Dążymy do tego, aby uniwersalna deklaracja praw człowieka dotyczyła każdego człowieka na całym świecie – mówi Jessica Stern, OutRight Action International, executive director. – Jesteśmy dumni z naszej współpracy z Levi’s®, a kolekcja Pride Levi’s® przypomina nam, że wszyscy powinniśmy mieć prawo do otwartości i dumy bez względu na to, gdzie żyjemy, kim jesteśmy i kogo kochamy – dodaje.

Lokalna kampania Levi’s® Pride 2021

W Polsce Levi’s® stworzył kampanię Pride 2021, która niesie przesłanie szacunku i inkluzywności. W kampanii bierze udział pięć osób reprezentujących społeczność LGBTQIA+, pochodzących z różnych środowisk a inspiracją do jej stworzenia była trwająca obecnie społeczna dyskusja dotycząca użycia zaimków związanych z płcią. Poprzez kampanię „Wszystkie zaimki miłości”, Levis® chce zwrócić uwagę jak ważne jest postrzeganie ludzi tak, jak sami by tego chcieli.

W ramach lokalnej aktywacji Levi’s® zaprosił do współpracy sześcioro inspirujących osób – dziennikarza Antona Ambroziaka (@anton.ambroziak) z partnerką Karoliną Kędziorą (@wyrodnaa), Dawida Nickela (@dawidnick), reżysera filmu Ostatni Komers / Love Tasting, pisarkę Dorotę Kotas (@kotas_dorota), autorkę „Pustostanów” i „Cukrów”, Olę Kaczorek (@the_real_kaczorek) – osobę współprzewodnicząca Stowarzyszeniu Miłość nie Wyklucza oraz Andrzeja Szwana i jego drag personę – Lullę La Polaca (@lullalapolaca). W wyniku wspólnej akcji powstała sesja zdjęciowa, wykonana w Ogrodzie Botanicznym PAN w Powsinie oraz cykl inspirujących wideo, które będą pojawiać w kanałach social-media marki, gdzie osoby zaproszone do akcji dzielą się swoimi doświadczeniami i opowiadają o swojej drodze do zostania… sobą.

Jednak to nie koniec lokalnego świętowania Miesiąca Dumy w Levi’s®. Jako część lokalnej aktywacji, marka Levi’s zaprosiła również do współpracy ilustratora Bartka „Arobala” Kociembę, którego prace przedstawiające lokalne gatunki roślin i kwiatów, nawiązujące estetyką do XIX-wiecznych zielników i botanicznych klaserów, zostały zanimowane w filtrach na Instagram. Jednak nie chodzi tu tylko o piękne kompozycje roślinne – oprócz lokalnych gatunków w ramach filtrów pojawią się również różne opcje zaimków do wyboru, co z jednej strony ma być zachętą do wyrażenia siebie, a z drugiej – platformą, dzięki której możesz wziąć udział w dyskusji. To również gest wsparcia dla osób włamujących się z binarnego podziału na męskie i kobiece, którym widoczność chce zabezpieczyć marka.

Poprzez swoje działania, zarówno globalne, jak i lokalne (wystarczy tutaj wspomnieć chociażby trwającą już trzeci rok współpracę marki z Fundacją Wolontariat Równości, organizatorką Parady Równości w Warszawie czy poznańską Grupą Stonewall) Levi’s® nagłaśnia historie osób ze społeczności i włącza do dyskusji na temat tolerancji i akceptacji inności doświadczenia, które za długo były spychane na margines. Bo cel jest jeden – aby wszyscy, niezależnie od tego, gdzie mieszkają, kim są i kogo kochają, miały i mieli prawo oraz nieskrępowaną możliwość do bycia osobą dumną, wolną i widoczną. Do bycia sobą na własnych zasadach.