Levi’s tworzy kolekcję inspirowaną Grateful Dead

Zaprojektowana zarówno dla prawdziwych Dead Heads, jak i zwykłych fanów, nowa kolekcja oferuje nie tylko głębokie zanurzenie w ikonografii Grateful Dead, ale stanowi również unikalny dodatek do każdej współczesnej garderoby inspirowanej latami 60. czy 90. XX wieku.
O autorze
2 min czytania 2021-07-22

Jeśli chodzi o duety, trudno wyobrazić sobie bardziej naturalną i dynamiczna parę niż Levi’s i Grateful Dead. W nowej kolekcji, która ukaże się tego lata, Levi’s i Grateful Dead łączą siły, choć, tak naprawdę, nigdy nie były osobno. Pokolenia Dead Heads – stale rosnącej społeczności fanów zespołu – używały Levi’s jako płótna do wyrażania siebie, personalizując swoje dżinsy, t-shirty i kurtki Trucker Jackets. Nosili je na koncertach patrząc w przyszłość. Tą kolekcją Levi’s celebruje swoje muzyczne dziedzictwo, kreatywność, tworzenie społeczności, a także 50. rocznicę kultowego albumu „Skull & Roses”.

Kapsułowa kolekcja Levi’s x Grateful Dead obejmuje linię koszulek Levi’s, polarów, dżinsów i akcesoriów z grafikami Dead i kolorowym tie-dye inspirowanym Grateful Dead. Aby uhonorować dziedzictwo zespołu i uchwycić radość, jaką ich muzyka przyniosła tak wielu ludziom w ciągu ostatniego półwiecza, kolekcja opowiada niesamowitą historię zespołu w unikalny i kreatywny sposób.

Duża część kolekcji celebruje 50. rocznicę wydania albumu Grateful Dead „Skull & Roses”, który ukazał się w 1971 roku i od tamtej pory nie przestaje zachwycać i inspirować. W związku z wydaniem albumu po raz pierwszy wprowadzono ikoniczną grafikę „Skull & Roses”. Ta sama grafika pojawia się na produktach Levi’s, ale w oryginalnych kolorach marki.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kolejnym wartym uwagi elementem kolekcji jest zielona koszulka tie-dye z grafiką zaczerpniętą z ulotki słynnego koncertu Grateful Dead z 1977 roku w Barton Hall, Cornell University w Ithaca, NY. Prawie każdy Dead Head zgodzi się z tym, że trzeba posłuchać tego koncertu z ich wiosennej trasy ’77. Niektórzy twierdzą nawet, że jest to jeden z ich najwspanialszych koncertów wszech czasów. Wzbogacony o nową kolorystykę i zestawiony z unikatowym tie-dye t-shirt, jest doskonałym przykładem na to, że kolekcja może służyć zarówno hardkorowym Dead Headom, jak i zwykłym fanom.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Chcieliśmy zrobić coś, co byłoby autentycznie zakorzenione w bogatej i unikalnej historii Grateful Dead, więc zagłębiliśmy się w niektóre z ich grafik i opowieści. Ta kolekcja, to głębokie zanurzenie się w legendzie Grateful Dead, oraz oddanie hołdu ich wiernym fanom, ale we współczesnym wydaniu. A fakt, że zarówno Levi’s jak i Grateful Dead pochodzą z San Francisco, sprawia, że ta współpraca nie mogła być bardziej idealna – mówi Karyn Hillman, chief product officer w Levi Strauss & Co.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Inne elementy kolekcji to koszulka z długim rękawem w stylu tie-dye z napisem Grateful Dead zaczerpniętym z naklejki na zderzak z lat 80. oraz luźne szorty z grafiką Dead inspirowaną legendarną kulturą bootlegów zespołu. W kolekcji znalazły się też kultowe spodnie Levi’s 501 i kurtka Type III Trucker, oba z logo „DEAD” w charakterystycznym dla zespołu foncie z kości, a także szereg innych graficznych koszul, polarów i akcesoriów. Nie zabrakło też produktów z pazurem – dla zwolenników wyraźnego stylu powstał wielokolorowy, dwustronny kapelusz i wielokolorowa torba z tańczącym niedźwiedziem, a także szereg haftowanych naszywek, które można umieścić na ubraniach wedle własnego uznania.

– Miałem szczęście zobaczyć na żywo Grateful Dead ponad 100 razy i na wszystkich tych koncertach miałem na sobie tylko Levi’s 531. Może z wyjątkiem koncertów na świeżym powietrzu, w ciepłe dni, podczas których lepiej sprawdzały się szorty. Dzięki moim 531 podczas koncertów, nawet tych, które nagrywałem, ostro tańczyłem i zawsze mogłem poruszać się w nieskrępowany sposób, jak tylko dyktowała mi muzyka, z pełnym zakresem ruchu. Poza tym, były niesamowicie wytrzymałe! Moje ulubione jeansy były tak samo częścią moich koncertów, jak mój ulubiony kapelusz, buty do tańca i oczywiście moje szczęśliwe koszulki tie-dye. Jestem podekscytowany współpracą Levi’s x Grateful Dead i nie mogę się doczekać, gdy znów będę mógł dać czadu, gdy wrócą koncerty – mówi David Lemieux, Grateful Dead archivist and legacy manager.

Kolekcja Levi’s x Grateful Dead pojawi się 27 lipca 2021 roku na Levi.com i w wybranych sklepach Levi’s.