Liberté – bo wolność to wybór, czyli jak zorganizować integracyjny konkurs wewnętrzny dla pracowników [case study]

Liberté – bo wolność to wybór, czyli jak zorganizować integracyjny konkurs wewnętrzny dla pracowników [case study]
Jak zaangażować pracowników w życie firmy i w niekonwencjonalny sposób poinformować o nowych produktach w ofercie marki? Wyjątkową propozycję integracji wewnętrznej przygotowała marka NeoNail.
O autorze
2 min czytania 2019-05-15

Z okazji premiery najnowszej wiosennej kolekcji lakierów hybrydowych – Liberté, przygotowano aktywację promocyjną dla wszystkich pracowników centrali firmy kosmetycznej Cosmo Group (właściciela marek NeoNail, Black Lashes, MylaQ, NEO Make Up, Revi).

Cel

Celem akcji było zaangażowanie osób zatrudnionych w firmie w działania marki NeoNail, zapoznanie z nowymi produktami, przedstawienie idei i koncepcji kolekcji lakierów hybrydowych Liberté oraz integracja pracowników.

Idea akcji

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W dniu premiery kolekcji (15 kwietnia br.) w dziale marketingu NeoNail w Poznaniu odbyła się wyjątkowa akcja promująca najnowsze produkty w portfolio marki. Kolekcja lakierów hybrydowych Liberté  to 8 pastelowych lakierów, które symbolizują kobiecą niezależność i determinację oraz wiosenną śmiałość i optymizm. Dlatego na wszystkich chętnych pracowników Cosmo Group czekały słodkie niespodzianki – w tym makaroniki w odcieniach odpowiadających kolorom z kolekcji oraz konkurs z atrakcyjnymi nagrodami.  Przygotowana została również wyjątkowa instalacja – ręcznie wykonane, kolorowe skrzydła.

Zadaniem konkursowym było wykonanie kreatywnego zdjęcia, filmu lub kolażu na tle instalacji. Dodatkowo pracownicy mieli okazję zapoznać się ze wszystkimi kolorami lakierów hybrydowych z najnowszej kolekcji oraz zobaczyć przykładowe stylizacje stworzone przez utalentowane stylistki NeoNail.  

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Komunikacja i wyzwania

W ramach wewnętrznej komunikacji do wszystkich pracowników został wysłany newsletter informujący o akcji i zachęcający do wzięcia udziału w konkursie. Co więcej, na terenie firmy pojawiły się wskazówki – w stylu gry miejskiej, w postaci strzałek z hasłami związanymi z kolekcją, które kierowały ich do działu marketingu NeoNail. Było to dodatkowo wsparte komunikacją w najczęściej odwiedzanych przez pracowników miejscach, gdzie znalazły się ulotki i plakaty informacyjne, jak również okolicznościowe naklejki oraz przypinki nawiązujące do idei kolekcji.

Podsumowanie

Akcja wewnętrzna spotkała się z pozytywnym odbiorem pracowników Cosmo Group i cieszyła się wśród nich dużym zainteresowaniem. W dniu premiery miejsce aktywacji odwiedziło blisko 200 pracowników, którzy chętnie fotografowali się na tle kolorowej instalacji oraz brali udział w konkursie, tworząc kreatywne zgłoszenia. 

fot. Zuzanna Kubiak

fot. Zuzanna Kubiak

Trzech zwycięzców otrzymało vouchery do popularnych sklepów online oraz kolekcję lakierów Liberté. Wartością dodaną akcji była integracja pracowników, którzy chętnie łączyli się w grupy i wspólnie wymyślali ciekawe koncepcje na interpretacje zadania konkursowego.

Wyzwania i wskazówki

Największym wyzwaniem podczas organizacji akcji wewnętrznych w firmie jest zmobilizowanie do udziału w konkursach oraz „oderwanie” zapracowanych członków załogi od biurek i laptopów. Ciekawy koncept konkursu, kreatywne zaproszenia, budowanie zaskoczenia poprzez odkrywanie elementów zabawy na przykład poprzez wplecenie elementów gry miejskiej i oczywiście atrakcyjne nagrody to klucz do efektywnego zaangażowania pracowników.