Grupa Schwarz stale się rozwija i podejmuje działania w obszarze zrównoważonego rozwoju, które przybliżają ją do osiągniecia wyznaczonych celów. Oprócz dalszych działań na rzecz redukcji tworzyw sztucznych, przedsiębiorstwo będzie kładło nacisk na jeszcze większe wykorzystanie recyklatu i zwiększenie przydatności opakowań marek własnych do recyklingu.
Poniższe dane podsumowują rok obrotowy 2021:
Zobacz również
-
Kaufland i Lidl we wszystkich krajach, w których sieci są obecne, zredukowały już zużycie plastiku w opakowaniach marek własnych o 18%, a tym samym zbliżyły się do realizacji wyznaczonego celu REset Plastic, jakim jest ograniczenie zużycia tworzyw sztucznych o 20% do 2025 roku. W Niemczech cel ten został już przekroczony: sieć Kaufland zmniejszyła zużycie plastiku aż o 26%, a Lidl o 22%.
-
Grupa Schwarz postawiła sobie również za cel, aby do 2025 roku wykorzystywać w plastikowych opakowaniach marek własnych średnio 25% recyklatu. Obecnie we wszystkich krajach wykorzystywanych jest średnio 14% recyklatu. W Niemczech Kaufland wykorzystuje go już w 29%, a Lidl w 23%. Udało się to osiągnąć w szczególności dzięki butelkom PET, do których produkcji wykorzystano 100% recyklatu (z wyłączeniem nakrętek i etykiet).
- We wszystkich 32 krajach, w których dostępne są sieci Lidl i Kaufland, Grupa Schwarz osiągnęła obecnie 50% maksymalnej możliwości recyklingu plastikowych materiałów opakowaniowych marek własnych – co odpowiada połowie wyznaczonego celu. W Kauflandzie w Niemczech 42% opakowań marek własnych nadaje się obecnie w maksymalnym stopniu do recyklingu, a w Lidlu 58%.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zobacz obraz w pełnym rozmiarze
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Mniej plastiku – obieg zamknięty: Z wizją REset Plastic Grupa Schwarz patrzy w zrównoważoną przyszłość. Każdy nawet najmniejszy wkład w świadome używanie plastiku przyczynia się do stworzenia czegoś dobrego. Cała Grupa nieustannie pracuje razem, aby osiągnąć postawione sobie cele – wyjaśnia Grupa Schwarz.