TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Lidl Polska w trosce o osoby ze spektrum autyzmu oraz ich bliskich

Lidl Polska już od czterech lat zapewnia we wszystkich swoich sklepach na terenie Polski „Ciche godziny” – rozwiązanie zwiększające komfort osób ze spektrum autyzmu oraz ich rodzin i opiekunów. Nie inaczej będzie podczas tegorocznego Światowego Dnia Świadomości Autyzmu.
O autorze
2 min czytania 2023-03-30

Ciche godziny w Lidl Polska

Każdego dnia mierzymy się z licznymi bodźcami napływającymi do nas z otaczającego świata. Dla większości z nas bywają one nużące, ale nie stanowią poważnych barier w codziennym funkcjonowaniu. Sytuacja wygląda inaczej w przypadku osób ze spektrum autyzmu, u których nawet kilkuminutowe przebywanie w hałasie, dużym natężeniu oświetlenia czy skupisku ludzi może wywołać silny stres, niepokój, rozdrażnienie.

Z myślą o komforcie osób w spektrum oraz ich opiekunów, Lidl Polska zapewnia specjalne udogodnienia, tzw. „Ciche godziny”. W czasie „Cichych godzin” w piątki od 8:00 do 10:00 oraz soboty od 19:00 do 21:00 we wszystkich sklepach sieci Lidl Polska jest wyciszona muzyka oraz komunikaty głosowe. Dodatkowo klienci deklarujący, że są osobami ze spektrum autyzmu, są obsługiwani poza kolejnością w kasach pierwszeństwa.

– W swojej codziennej działalności kierujemy się otwartością, empatią i wrażliwością społeczną. Naszym celem jest tworzenie przyjaznego otoczenia w sklepach, tak aby wszyscy nasi klienci czuli się komfortowo i swobodnie. Lidl Polska jako jedna z pierwszych sieci w Polsce wprowadziła we wszystkich swoich sklepach „Ciche godziny”, które stanowią odpowiedź dla potrzeb osób ze spektrum autyzmu, osób wysoko wrażliwych czy ceniących sobie spokój oraz ciszę. Aby nasze działania w jak największym stopniu odzwierciedlały oczekiwania klientów, na bieżąco współpracujemy z ekspertami Fundacji JiM, która działa na rzecz poprawy jakości życia osób neuroróżnorodnych oraz ich bliskich – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR w Lidl Polska.

– Cieszymy się, że coraz więcej partnerów przyłącza się do naszej akcji. „Ciche godziny” powstały z myślą o osobach w spektrum, ale też ich rodzinach i bliskich. Cztery lata temu sieć Lidl Polska jako jedna z pierwszych w kraju wdrożyła to rozwiązanie we wszystkich swoich obiektach, dając przykład, że działalność biznesowa może iść w parze z wprowadzaniem ułatwień dla klientów w spektrum autyzmu. Ponadto „Ciche godziny” udowadniają, że udogodnienia wprowadzane z myślą o osobach autystycznych są przyjazne dla każdego. Wspólne działania podjęte z partnerami takimi jak Lidl Polska pozwalają nam każdego dnia wypełniać naszą misję, pomagają w budowaniu świadomości społecznej na temat autyzmu i uwrażliwiają społeczeństwo na potrzeby osób neuroróżnorodnych – podkreśla Tomasz Michałowicz, prezes Fundacji JiM. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Kwiecień to miesiąc świadomości autyzmu. Bardzo cieszy nas to, że firma Lidl wprowadzając „Ciche godziny”, adaptuje się do potrzeb osób neuroatypowych, które stanowią tak dużą część społeczeństwa i uwrażliwia otoczenie na ich obecność.  Taka postawa jest ważnym elementem edukacyjnym i stanowi silny głos w debacie publicznej o tworzeniu systemu udogodnień dla osób w spektrum autyzmu oraz ich bliskich. Dla Fundacji Kosmos dla Dziewczynek jest to bardzo ważne. Już od kilku lat działamy aktywnie na rzecz dziewczynek neurotypowych i neuroatypowych. Zdajemy sobie sprawę, że dziewczynki w spektrum są zdecydowanie rzadziej diagnozowane niż chłopcy, i głęboko wierzymy, że każde działanie skierowane do osób neuroróżnorodnych realnie zmienia świat – mówi Sylwia Szwed, wiceprezeska Fundacji Kosmos dla Dziewczynek i redaktorka naczelna fundacyjnego portalu wiedzy.

Według danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) autyzm jest diagnozowany u 1 na 100 dzieci, co oznacza, że w Polsce żyje ok. 400 000 osób w spektrum autyzmu. Szacuje się, że w naszym kraju autystyczna społeczność liczy już ok. 3 mln osób. Tworzą ją osoby w spektrum, ich bliscy i opiekunowie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się