LifeTube i TalentMedia standaryzują influencer marketing

LifeTube i TalentMedia, na bazie 5-letniego doświadczenia i analizy dotychczasowych działań z twórcami internetowymi, stworzyli pierwszą, wspólną ofertę: 4 najbardziej efektywne rodzaje kampanii z influencerami.
O autorze
1 min czytania 2019-08-01

Wśród najskuteczniejszych sposobów na współpracę z twórcami internetowymi agencje pozycjonują:

1. Kanał własny marki – największy projekt, jaki marka może podjąć na YouTube, oparty o treści “branded content” (takie, które odbiorcy oglądają z wyboru), dostosowane do oczekiwań różnych grup docelowych na platformie. Pozwala na skuteczne wzmacnianie pożądanego wizerunku w ramach precyzyjnych grup docelowych, które odrzucają tradycyjną reklamę (ślepota banerowa, AdBlocki). To jednocześnie jedno z najbezpieczniejszych dla marek narzędzi influencer marketingu, pozwalające na wysoki stopień kontroli treści (w porównaniu do działań na kanałach influencerów).

2. Program ambasadorski – programy influencerskie to sposób na długoterminową komunikację marki na YouTube, opartą o regularną współpracę z mixem kilku lub kilkunastu influencerów, którzy skutecznie docierają do różnych grup docelowych w ramach swoich nisz.

– Dzięki długoterminowym współpracom z siecią partnerską marki mają gwarancję najbardziej korzystnych warunków, możliwie maksymalnej efektywności działań oraz bezpieczeństwa treści. Jeśli dany influencer zaangażuje się w aktywności mogące mieć negatywny wpływ na wizerunek danej marki, TalentMedia i LifeTube zarządzają ryzykiem proponując w to miejsce innego, bezpiecznego twórcę o podobnych zasięgach w ramach grupy docelowej – dodaje Piotr Łuczak, managing partner w TalentMedia.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

3. Subformat – specjalne, cykliczne odcinki na kanale influencera, których partnerem jest marka. Dzięki subformatowi marka korzysta ze zbudowanej wokół influencera lojalnej i zaangażowanej społeczności, w ramach której dużo efektywniej buduje się sentyment do brandu. Ponad 700 youtuberów zrzeszonych w TalentMedia i LifeTube to największa baza influencerów wideo, którzy potrafią stworzyć różnorodne tematycznie serie contentu (dopasowanego do planów komunikacji marek i trendów w mediach społecznościowych). Długoterminowa współpraca korzystnie przekłada się również na wiarygodność przekazu oraz na poprawę wizerunku marki.

4. Wideo marketing 2.0 – reklama z udziałem influencera, której widz nie chce pomijać. Głównym wyzwaniem reklamy na YouTube jest stworzenie takiego komunikatu, który zaciekawi odbiorcę czekającego na rozpoczęcie wybranego filmu. Dzięki dopasowaniu odpowiedniego lidera opinii (influencera oglądanego i lubianego przez konsumentów, do których kierowana jest reklama) do przekazu marki powstają reklamy, które osiągają wyższy View Thru Rate, są bardziej angażujące oraz oglądane dłużej (często nawet do końca).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wspólnie z agencją badawczą IQS, LifeTube i TalentMedia opracowały kompleksową metodologię badania wpływu działań influencer marketingu na wizerunek marki i intencje zakupowe. Dzięki badaniu ilościowemu CAWI możliwe jest porównanie, jak markę oceniają osoby, które nie miały kontaktu z jej przekazem oraz osoby, które obejrzały materiał wideo. Równolegle sprawdzany jest wpływ wideo na markę – przed i po obejrzeniu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się