Gamerzy, zrzeszeni w LifeTubie, przyciągają na swoje kanały w sumie ponad 4 miliony stałych widzów, a ich video wygenerowało ponad 540 milionów wyświetleń.
W sieci LifeTube, największym pod względem liczby stałych widzów polskim MCN-ie (multi-channel network), powstał dział gamingowy skupiający m.in. takich twórców, jak: SKKF, JDabrowsky czy Drollercaster. Jego partnerem merytorycznym został Remigiusz Maciaszek, prowadzący jeden z najpopularniejszych kanałów o grach na YouTubie (ma ponad 800 tys. subskrypcji). Po stronie LifeTube’a za dział odpowiada Łukasz Żelazek, specjalizujący się w tematyce gamingowej – Gry komputerowe w USA zostały już oficjalnie uznane za sport, a youtuber jest pełnoprawnym zawodem – z tego połączenia otrzymujemy nową, poważną i prężnie rozwijającą się branżę. Twórcy skupieni w sieci LifeTube mają w sumie 4 miliony subskrypcji i ponad 540 milionów wyświetleń.
Zobacz również
(Nie)wirtualne miliony
Youtubowi gracze zarabiają na reklamach wyświetlanych przed filmem (pre-roll i instream) i tych umieszczonych na kanale (display). Najbardziej dochodowe są jednak współprace ze znanymi markami. Dzięki pracy działu new business w LifeTube z polskimi gamerami na przestrzeni ostatniego półtora roku współpracowali m.in.: Sony Playstation, Asus, Lenovo, Microsoft, Intel, LG czy Electronic Arts. Wśród widzów gamingu silnie promuje się również Sprite. Ta marka dużą część swojej komunikacji oparła o kanały graczy. Jest to jedna z największych strategicznych współprac na YouTube – Sprite od ponad roku wspiera kanały graczy, jest nie tylko silnie obecny w ich filmach ale współorganizował również kilka wydarzeń z nimi i zaangażował ich widownię także w off-linie – komentuje Barbara Sołtysińska, Prezes Zarządu LifeTube. Warto obserwować rozwój polskich kanałów o grach, ponieważ wykazują jedną z największych dynamik wzrostu zasięgów na polskim YouTubie – dodaje Remigiusz Maciaszek.
Granie na poważnie
Zawody w Counter-Strike zaczynają być transmitowane w telewizji, a gamingowych kanałów na YouTubie stale przybywa. Tym zrzeszonym w ramach sieci LifeTube pomagają doświadczeni specjaliści od marketingu, PR-u, wideo i nowych technologii. Łączymy marki z youtuberami, koordynujemy współpracę, począwszy od strategii i koncepcji działań, a skończywszy na raporcie z efektami – tłumaczy Sołtysińska. Zespół LifeTube pomaga również zoptymalizować kanał (poprawić wyszukiwanie i pozycjonowanie filmów, zwiększyć przychody z reklam i ułatwić widzom poruszanie się po kanale), doradza w sprawach wizerunkowych i PR, przejmuje obowiązki managerskie oraz rozwiązuje problemy w kwestiach technicznych.
Czas na polskiego Pew Die Pie
Fenomen Pew Die Pie – twórcy najpopularniejszego kanału gamingowego na świecie – jest znany globalnie. Jego kanał jest oglądany średnio przez ponad 400 milionów internautów miesięcznie (dane ze stycznia 2015), a sam twórca jest jednym z najbogatszych ludzi Internetu. Pew Die Pie odniósł ogromny sukces w świecie gamingu i sprawił, że wzrosła świadomość tej dziedziny – wyjaśnia Maciaszek. Czołówka największych polskich graczy na YouTubie, takich jak SKKF, Rock, JDabrowsky czy Drollercaster, co miesiąc odnotowuje kilkumilionową liczbę odsłon swoich video, a ich kanały stale rosną. Gaming zajął na polskim YouTubie mocną pozycję, z czego wielu z nas nie zdaje sobie sprawy. Gracze inwestują w swoje kanały, współpracują z najważniejszymi markami, często angażują się społecznie oraz zakładają własne biznesy – podsumowuje Sołtysińska.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing