Nowa rola Marcinkiewicza obejmuje nie tylko strategiczne kierowanie LIPTON Teas and Infusions na wielu rynkach, ale także wzmacnianie pozycji brandu jako lidera w kategorii herbat i napojów na jej bazie. Już w pierwszym miesiącu pracy nowy dyrektor wraz ze swoim zespołem zrealizował jedną z kluczowych aktywacji roku, jaką była obecność marki podczas Open’er Festival 2025. LIPTON wystąpił tam w roli partnera wydarzenia, oferując festiwalowiczom strefę chilloutu, w której można było spotkać m.in. Julię Wieniawę, Wersow czy Jessicę Mercedes.
– Chcemy, by LIPTON był obecny wszędzie tam, gdzie ludzie dzielą się pozytywną energią, dobrymi emocjami i chwilami, które coś znaczą. Dlatego tak ważne są dla nas nie tylko tradycyjne kampanie, ale też wydarzenia, które pozwalają być blisko naszych konsumentów i razem z nimi tworzyć wspólne doświadczenia – mówi Marek Marcinkiewicz.
Zobacz również
Przed nowym dyrektorem stoją jednak znacznie szersze wyzwania niż festiwalowe aktywacje. W najbliższych miesiącach skoncentruje się on na dostosowaniu lokalnych struktur marketingowych do potrzeb całego regionu i na umocnieniu roli marketingu jako kluczowego partnera strategicznego w całej organizacji.
Doświadczenie w międzynarodowych strukturach
Marek Marcinkiewicz wnosi do zespołu LIPTON Teas and Infusions 20 lat doświadczenia zdobytego w międzynarodowych firmach. Przez ostatnie osiem lat związany był z PepsiCo, gdzie zajmował kluczowe stanowiska zarówno w europejskim zespole Pepsi‑Lipton, jak i w polskim dziale napojów niegazowanych.
W trakcie swojej kariery specjalizował się w tworzeniu skutecznych strategii konsumenckich i rozwijaniu marek na nowych rynkach. Jednym z przykładów tych działań była strategia relaunchu Lipton Ice Tea w Hiszpanii i we Włoszech. Na swoim koncie ma także sukcesy w budowaniu i rozwijaniu zespołów odpowiedzialnych za ambitne projekty wzrostowe, takie jak rozwój Lipton Ice Tea w Polsce (2017–2019), Grecji (2021–2024) czy na rynkach Europy Wschodniej (2020–2022).
Robert Kozielski: Marketing jeszcze nigdy nie był tak pasjonujący i przerażający jednocześnie [WYWIAD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing