Liquid Death znów zaskakuje mocno przesadzoną, satyryczną reklamą, która na pewno przypadnie do gustu osobom lubiącym ostry humor. Cel jest jednak szczytny – chodzi o pokazanie konsumentom, że większość produkowanego plastiku nigdy nie trafia do recyklingu. Według Greenpeace recyklinguje się dziś jedynie 5% plastikowych odpadów.
Aby zwiększyć świadomość na temat kryzysu związanego z zanieczyszczeniem plastikiem, Liquid Death nie tylko pakuje swoją wodę w nadające się do recyklingu aluminiowe puszki, ale także tworzy satyryczne, edukacyjne reklamy. W najnowszej wzięła udział aktorka i podcasterka Whitney Cummings.
Zobacz również
W reklamie Cummings gra chirurżkę plastyczną, rezydentkę w fikcyjnym Centrum Chirurgii Plastycznej „Liquid Death Recycled”. Bohaterka reklamy znalazła własny sposób na zatrzymanie produkcji plastikowych odpadów i trzymania ich z dala od oceanów i plaż. Rozwiązaniem ma być… wszczepianie plastikowych śmieci do ludzkich ciał. W reklamie widzimy, że jej pacjenci chwalą zabiegi lekarki i później pokazują efekty operacji eksponując swoje wdzięki w promieniach słońca.
Jedynym minusem wszczepiania sobie plastikowych butelek jest fakt, że implanty nieco szeleszczą podczas wykonywania ruchu. W klipie widzimy jednak, że to wcale nie zniechęca osoby zdecydowane na poprawienie swojej urody.
– Recykling tworzyw sztucznych to tak naprawdę mit. W rzeczywistości ekonomiści zajmujący się ochroną środowiska uważają, że najlepiej jest po prostu wyrzucić cały nasz plastik do śmieci, bo dotarcie na wysypiska wymaga dodatkowego transportu – napisał w poście na LinkedIn wiceprezes działu kreatywnego Liquid Death, Andy Pearson – Oczywiście nie każda plastikowa rzecz nadaje się do recyklingu, ale my proponujemy własne rozwiązanie problemu. To absurdalne i mroczne, ale z drugiej strony taka też jest sytuacja. Jeśli uda nam się rozśmieszyć ludzi i nauczyć ich czegoś przy okazji, może następnym razem wybiorą aluminiową puszkę zamiast jednorazowej plastikowej butelki. Aluminium można poddawać recyklingowi w nieskończoność – dodaje Pearson.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Film powstał we współpracy z agencją kreatywną Party Land.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Limitowana edycja deskorolek pokrytych farbą z krwią Tony’ego Hawka
Amerykański skater, Tony Hawk podjął współpracę z Liquid Death – producentem wody w puszkach, czego efektem jest limitowana edycja deskorolek pokrytych farbą zmieszaną z… prawdziwą krwią Hawka.