Koncern L’Oreal rozpoczął prace nad wprowadzeniem na rynek butelki wykonanej z trwałego plastiku stworzonej w myśl zrównoważonego rozwoju. W tym celu marka nawiązała współpracę z dwiema firmami z sektora energetycznego.
W jej ramach spółka LanzaTech będzie wychwytywać przemysłowe emisje dwutlenku węgla i przetwarzać je na etanol za pomocą specjalnego procesu biologicznego. Następnie firma Total, dzięki innowacyjnemu procesowi odwadniania, przekształci etanol w etylen przed jego polimeryzacją w polietylen.
Zobacz również
Z kolei marka L’Oreal wykorzysta ten materiał do produkcji opakowań o tej samej jakości i właściwościach, co standardowy polietylen.
Dzięki współpracy firmy L’Oreal, Total i LanzaTech chcą udowodnić, że przemysłowe emisje dwutlenku węgla można wykorzystać do produkcji opakowań z tworzyw sztucznych.
Pierwsza tego typu butelka ma pojawić się na rynku w 2024 roku.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W ramach swojej globalnej inicjatywy „Świat Bez Odpadów” koncern Coca-Cola zaprezentował prototyp papierowej butelki stworzonej we współpracy z duńskim startupem Paboco Pioneer. Tak zwana PlantBottle w 30% wytworzona jest z surowców pochodzenia roślinnego, a w 100% nadaje się do recyklingu.
PS2
Marka L’Oreal stawia sobie za cel, by ograniczyć wykorzystywanie plastiku i planuje w 2021 roku wprowadzić na rynek produkty do pielęgnacji skóry w opakowaniu na bazie papieru.