Podium zamyka Dawid Podsiadło i jego rozśpiewany teledysk dla Play.
W lutym, polskich użytkowników YouTube najbardziej zelektryzowała reklama Fly to Gotham City with Turkish Airlines!. Turecki przewoźnik oferuje podróżnym lot do Gotham City, w którym mogą skorzystać z wielu atrakcji turystycznych. Do sukcesu promocji miasta przyczynia się sam Bruce Wayne, gdyż za sprawą dotacji jego przedsiębiorstwa Gotham na nowo budzi się do życia, jako ciekawy ośrodek kultury i zabawy. Na drugim miejscu rankingu znalazła się Princessa i jej nowatorska kampania DOOH Przystanek Princessa. Czekający na autobus na jednym z wrocławskich przystanków byli zagadywani przez interaktywny city light i niespodziewanie częstowani wafelkami. Na podium uplasował się również Dawid Podsiadło w reklamie Dobre brzmienie z Dawidem Podsiadło tylko w Play. Piosenkarz dzięki własnym umiejętnościom wokalnym zaprezentował widzom wysoką jakość muzyki, jaką znajdą w serwisie Tidal dostępnym dla abonentów Play.
Zobacz również
Czwarte miejsce zajęła reklama Wojna z rakiem, powstała dla Fundacji Onkologicznej Alivia. Celem tej kreacji jest zachęcenie widzów do przekazania 1% podatku na rzecz organizacji. Oryginalna koncepcja przedstawia scenerię rodem z filmów S-F, w której kobieta dzielnie stawia czoła potworowi, będącemu w rzeczywistości chorobą nowotworową. Okazuje się, że walka jest możliwa do wygrania tylko, jeżeli nie zabraknie jej amunicji w postaci… pieniędzy. Piąte miejsce zajął Rossmann i reklama walentynkowego konkursu marki Inspiruje nas miłość | #na4rece | Rossmann. Założeniem akcji było publikowanie przez zakochanych wspólnych zdjęć z hash-tagiem #naczteryrece. Wideo przedstawia historię miłości pewnej pary, która zaczęła się już w szkole od nieśmiałej propozycji wypadu do kina i trwa nadal, ale już w okresie spokojnej starości.
YouTube Ads Leaderboard to comiesięczne zestawienie spotów reklamowych najchętniej oglądanych przez polskich internautów. Ranking 5 filmów jest ustalany w oparciu o najważniejsze dane pokazujące zaangażowanie użytkowników — liczbę obejrzeń w Polsce oraz procentowy udział odtworzeń w ruchu płatnym w stosunku do bezpłatnego. Zestawienie przygotowywane jest przez polski zespół YouTube i dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych na YouTube.
Globalną listę najchętniej oglądanych reklam na YouTube można znaleźć TUTAJ.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing