Polska spółka odzieżowa aktywnie rozwija sieć sprzedaży internetowej oraz uruchamia kolejne salony swoich pięciu marek ze szczególnym uwzględnieniem rynków Środkowej i Południowej Europy. Wsparciem sprzedaży omnichannelowej m.in. w obszarze logistyki i nowych technologii jest działalność spółek wchodzących w skład grupy, przede wszystkim LPP Logistics oraz Silky Coders. Podejmowanie kolejnych wyzwań biznesowych przyczynia się do tworzenia kolejnych miejsc pracy, zarówno za granicą, jak i w centrali oraz biurach spółki zlokalizowanych w polskich miastach. Obecnie LPP zatrudnia ponad 30 tyś. pracowników i dalej prowadzi aktywne działania rekrutacyjne. Nowa odsłona strony internetowej ma być miejscem ułatwiającym kandydatom zdobycie niezbędnych informacji oraz pomocą w usprawnieniu komunikacji zewnętrznej. Oprócz wsparcia w procesie rekrutacji ma pozostać podstawowym źródłem aktualnych danych o firmie dla inwestorów, mediów, organizacji pozarządowych czy klientów.
Zobacz również
– Nieustanny rozwój naszych struktur w Polsce i za granicą przyczynia się do ciągłego zapotrzebowania na pracowników, głównie na stanowiska związane z tworzeniem kolekcji modowych i kupieckie, ale też specjalistów w obszarze e- commerce oraz sprzedaży omnichannelowej, w której jesteśmy w Polsce liderami. Wsparcie procesu rekrutacyjnego ma dla nas kluczowe znaczenie. Nowa odsłona strony internetowej ma umożliwić kandydatom szerszy dostęp do najważniejszych informacji o firmie i bieżących ofertach pracy. Odpowiedzią na ewolucję w sposobie konsumpcji mediów jest z kolei lepsze dopasowanie kanałów komunikacji dla różnych profili odbiorców, w tym kluczowej grupy w wieku 18-34, chociażby poprzez integrowanie komunikacji w serwisie z mediami społecznościowymi LPP. Ale serwis to również wizytówka ogólna firmy. W nowej odsłonie zadbaliśmy o akcentowanie fundamentów naszej kultury organizacyjnej, przywiązania do standardów, czy dbałości o przestrzeganie praw pracowniczych, zwalczanie nierówności i dyskryminacji czy ochronę danych osobowych – komentuje Sławomir Ronkowski dyrektor komunikacji wewnętrznej i CSR LPP.
Najważniejszymi celami projektu było stworzenie intuicyjnego, czytelnego serwisu zarówno dla pracowników tworzących treści jak i dla odbiorców. To właśnie z myślą o różnorodnej grupie docelowej firma stawia na treści typu evergreen, do których można powracać, ale też content filmowy i podcasty. We współpracy z ekspertami ds. technologii i designu z Efigence LPP zadbało o świeżą typografię strony, zmieniona została także kolorystyka w celu podkreślenia nowoczesnego i modowego charakteru spółki przy jednoczesnym utrzymaniu wypracowanej wcześniej pozycji w wyszukiwarkach (SEO).
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Dziękujemy Grupie LPP za zaufanie i możliwość współpracy przy tym wyjątkowym projekcie. Stawiliśmy czoła nie lada wyzwaniu polegającemu na stworzeniu spójnego doświadczenia UX i skutecznej strategii komunikacji w kanale www dla bardzo różnych person użytkowników oraz licznych celów biznesowych stawianych przed witryną: rozpoczynając od promocji pracodawcy, przez wspieranie działań fundacyjnych, utrzymanie relacji z mediami i inwestorami, aż po spójne przedstawienie pięciu marek handlowych z portfolio Grupy LPP. Cieszymy się, że wspólnie opracowaliśmy nową strategię wizualną, która doskonale oddaje tożsamość Grupy, łącząc czytelne przekazy informacyjne z odważnym podejściem designerskim – komentuje Paweł Dunia, UX Director w Efigence.
Przy tworzeniu struktury serwisu szczególny nacisk został położony na takie podstrony jak: kariera, relacje inwestorskie, zrównoważony rozwój oraz Fundacja LPP. Strona ma też akcentować różnorodność spółek zależnych – LPP Logistics czy Silky Coders oraz marek własnych, przy jednoczesnym podkreśleniu spójnego wizerunku Grupy LPP. Nowy serwis został uzupełniony o informacje przybliżające kandydatom poszczególne obszary firmy.
– W proces tworzenia serwisu zaangażowanych było kilkanaście zespołów wewnątrz LPP. Przeprowadziliśmy gruntowny przegląd naszych potrzeb i celów biznesowych, a także dokładną analizę ruchu na stronie i trendów w projektowaniu serwisów internetowych. W rezultacie stworzyliśmy nowy interfejs, który nie tylko jest bardziej estetyczny, ale przede wszystkim użyteczny dla naszych odbiorców. Sporą uwagę poświęciliśmy modernizacji zakładki karierowej, która stanowi istotny punkt kontaktu z potencjalnymi pracownikami. Chcemy, aby ta sekcja serwisu była miejscem, gdzie kandydaci dowiedzą się więcej o codziennych wyzwaniach, z jakimi mogą spotkać się podczas pracy w naszej firmie. Przybliżamy tu nasze stanowiska, działy, czy dzielimy się poradnikami, które pełne są wskazówek niezbędnych w procesie rekrutacji – komentuje Krzysztof Barański, koordynator projektu z LPP.
Nowy serwis dostępny jest pod adresem www.lpp.com. Swoją kolorową i żywą stylistyką ma podkreślać progresywność i nowoczesność witryny oraz akcentować silną pozycję LPP w branży modowej. Z kolei elastyczny i nieformalny charakter nawiązuje do otwartej kultury organizacyjnej polskiej spółki odzieżowej.