Jak co roku, Lubella świętuje Światowy Dzień Makaronu, przypadający na 25 października. Tegoroczne obchody nabrały wyjątkowego charakteru dzięki zakończeniu prac nad muralem, który od teraz zdobi ściany zakładu produkcyjnego przy ul. Wrotkowskiej 1 w Lublinie. Mural, widoczny z głównej ulicy, stał się barwnym akcentem miejskiej przestrzeni i codziennego krajobrazu. Zajmuje imponującą powierzchnię ok. 2200 m², z czego 970 m² przypada na halę magazynową, a 1230 m² na pięć silosów, które również zyskały malowniczą odsłonę.
Autorką muralu jest uznana polska artystka Natalia Rak, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, znana z wielkoformatowych realizacji na całym świecie. Jej styl – baśniowy, pełen folkloru i intensywnych barw – idealnie oddaje ducha Lubelszczyzny. Mural jest artystyczną wizją autorki, pełną subtelnych odniesień i poetyckich skojarzeń. Dzięki inspiracji strojami ludowymi ziemi lubelskiej i regionalnym motywom, łączy elementy natury, lokalnej symboliki oraz sztuki.
Zobacz również
Tuż przy głównej bramie zakładu kompozycję otwiera logo Lubella otoczone jaskółkami – symbolem dobrej nadziei. Ptaki, połączone w locie nitką makaronu spaghetti, wskazują na rok 1881, podkreślając wieloletnią historię i tradycję marki. W dalszej części muralu można zobaczyć kolorową falującą spódnicę, reprezentującą strój ludowy, która układa się niczym pola Lubelszczyzny. Wśród nich pojawiają się akcenty jak maszyna rolnicza czy młyn, które wraz z barwnym tłem tworzą pejzaż oddający autentyczny charakter regionu. Nie zabrakło także koziołka nawiązującego do herbu Lublina, który nadaje całości lokalny kontekst i podkreśla tożsamość miasta. Silosy zdobi motyw zboża i haftowanych kwiatów polnych, w zestawieniu z charakterystycznym dla marki Lubella odcieniem granatu.


– Mural na zakładzie Lubella to nie tylko artystyczna instalacja – ale także wyraz naszej tożsamości, historii i więzi z lokalną społecznością. To wyjątkowy sposób połączenia folkloru Lubelszczyzny z nowoczesną formą komunikacji. Cieszy nas, że od teraz mural stanie się integralną częścią miejskiego krajobrazu, podkreślając wartości będące fundamentem marki Lubella. Wierzymy, że ten mural będzie źródłem inspiracji, radości i dumy dla wszystkich mieszkańców Lublina i okolic – mówi Mirosław Pastuszak, Dyrektor Zakładu Produkcyjnego Lubella w Lublinie.
Apps in ChatGPT: nowy krok OpenAI [OPINIE]
To już kolejny mural w ramach inicjatyw Grupy Maspex – wcześniej podobne realizacje powstały w Łowiczu oraz na ścianie nowego Centrum Logistycznego w Tymbarku. Każdy z nich nawiązuje do lokalnej kultury i historii, tworząc spójną narrację o wartościach, które są bliskie Grupie Maspex.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za realizację muralu odpowiada: WAKEUPTIME STUDIO.