Machine learning jako narzędzie marketing automation – standard najbliższej dekady?

Machine learning jako narzędzie marketing automation – standard najbliższej dekady?
Rynek medialny zmienia się nieustannie i bardzo dynamicznie. Marketing automation, konwergencja data analytics, machine learning - to tylko niektóre czynniki, które w niedalekiej przyszłości stanowić będą już nie wysoce innowacyjne rozwiązania, a standard.
O autorze
2 min czytania 2018-04-19

Dzisiejszy odbiorcy to prosumenci – odporni na spam, masowy przekaz marketingowy, oczekujący zindywidualizowanych treści. Z ich ewolucją musiała ewoluować też branża e-commerce. Chcąc utrzymać się na rynku, firmy będą musiały korzystać z aplikacji uczenia maszynowego, bo personalizacja komunikacji już dzisiaj jest koniecznością. Z czego to wynika?

Nowe technologie marketing automation – do kogo są skierowane?

“Jeśli czegoś nie mierzysz, nie możesz tym zarządzać!” – dla każdego CEO i CMO pełna kontrola nad działaniami marketingowymi musi oznaczać pewność co do efektywności (lub jej braku) danych posunięć oraz co do determinantów tej efektywności. Samo zbieranie danych jednak nie wystarczy, trzeba je umiejętnie wykorzystać w procesie automatyzacji marketingu, który przekłada się na realną wartość firmy. Dzisiaj marketing automation to standard dla dużych firm, które coraz częściej korzystają z usług systemów bazujących na E-CRM, takich jak edrone.

Dla 83% marketerów aplikacje machine learning są znane, ale tylko 14% deklaruje korzystanie z nich. Natomiast już 33% planuje w te technologie zainwestować w celu personalizacji komunikacji, a to potwierdza, że zapotrzebowanie jest duże i rynek będzie się w tym kierunku rozwijał. Mimo świadomości wartości płynących z uczenia maszynowego, wciąż brakuje zaufania do tych technologii w zakresie poufności danych konsumentów i kontroli nad marką – wynika to przede wszystkim z braku doświadczenia.

Automatyzacja marketingu to inwestycja długoterminowa, podobnie jest z machine learning. IDC podkreśla, że coraz szersze możliwości wykorzystania uczenia maszynowego w dziedzinach z zakresu marketingu sprawią, że obawy będą stopniowo łagodnieć, a do 2022 r. technologia ta stanie się obecna we wszystkich ogniwach łańcucha rynku reklamowego. Dlatego firmy już dziś powinny myśleć o istotności postępu rozwiązań technologicznych, które przyczyniają się do konkurencyjności i zyskowności danego przedsiębiorstwa.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przyszłość automatyzacji marketingu należy do machine learning

Rozpatrywanie działań marketing automation jako drogich innowacji z Zachodu jest nieaktualne. Coraz więcej pionierów, ale również małych i średnich firm dostrzega realne korzyści płynące z korzystania z platform typu edrone. W końcu zaczynają być postrzegane jako narzędzia ułatwiające pracę i przynoszące wymierne zyski. Rozwój techniki i zwiększanie mocy obliczeniowej komputerów przyczynią się do udoskonalenia narzędzi tych systemów.

Dzięki systemom bazującym na E-CRM i machine learning w przyszłości możliwe będzie pełne spersonalizowanie ofert, co całkowicie zrewolucjonizuje rynek reklamy i zwiększy znaczenie marketingu predyktywnego, który wyprzedza potrzeby konsumentów. Maszyny odgrywają coraz większą rolę – już nie są tylko biernymi narzędziami. W przyszłości większość drobnych zadań będzie przerzucana na maszyny, a te coraz wydajniej będą uczyć się ludzkich zachowań i nawyków.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Automatyzacja marketingu zmierza w stronę wykorzystania machine learning i sztucznej inteligencji. Przekaz marketingowy uwzględniający indywidualne potrzeby klienta, z pełną personalizacją przekazu i najlepszym czasem dostarczenia komunikatu, pozwoli stworzyć długoterminowe relacje o skróconym dystansie klient-firma. Technologie uczenia maszynowego i zautomatyzowane kreatywne treści to kolejna granica, którą niedługo branża marketingu przekroczy, zyskując przy tym maksymalizację szans marek na zdobywanie i utrzymywanie lojalności klientów.