Kampania „Made for Life” powstała, aby jeszcze lepiej uchwycić istotę domu: przestrzeń zmian, konfliktu, zjednoczenia, żałoby i wielu początków. Klipy wyreżyserował Jakob Marky, za zdjęcia odpowiada Benjamin Loeb, a każdy filmik prezentuje dobrze znane chwile z życia, m.in.: kłótnię pary, ukochaną osobę cierpiącą na demencję, pierwsze dni w studenckim mieszkaniu, separację, żałobę, czy narodziny. Co ważne, w filmikach nie ma dialogów ani przesadnej inscenizacji. Zamiast tego są proste gesty, znaczące cisze i naturalne światło, które uwypukla prezentowany moment.
Dzięki kampanii „Made for Life” IKEA chce jeszcze mocniej podkreślić, że jest nie tylko sklepem meblowym, ale także (a może nawet przede wszystkim) firmą towarzyszącą milionom klientów na świecie w codziennym życiu. Poza klipami wideo działania obejmują także stworzenie platformy komunikacyjnej „Made for Life”, która posłuży sklepom IKEA w Norwegii do dzielenia się z klientami informacjami w nadchodzących latach.
– Nasze produkty są na każdą okazję: na dobre i złe dni oraz na wszystkie chwile pomiędzy – tłumaczy Annika Mørch Asté, dyrektor ds. komunikacji w IKEA Norwegia. Twórcy akcji podkreślają, że dom to nie wizytówka rodem z Instagrama, ale miejsce do prawdziwego, spontanicznego życia.
Za realizację kampanii odpowiada agencja TRY.
Zdjęcie główne: YouTube