Forum IAB: Magdalena Bigaj opowie, dlaczego doszło do Pandora Gate i o Karcie Praw Dziecka w Biznesie [PATRONAT]

Forum IAB: Magdalena Bigaj opowie, dlaczego doszło do Pandora Gate i o Karcie Praw Dziecka w Biznesie [PATRONAT]
Forum IAB 2024 odbędzie się 22 i 23 maja br. w warszawskim Multikinie Złote Tarasy. Jednym z poruszanych podczas wydarzenia tematów będzie Karta Praw Dziecka w Biznesie i wpływ jej pojawienia się na branżę interaktywną. Nie zabraknie też wątków związanych z Pandora Gate. Na pytania związane z tymi tematami odpowie Magdalena Bigaj, twórczyni i prezeska Instytutu Cyfrowego Obywatelstwa.
O autorze
1 min czytania 2024-05-14

Forum IAB Polska to jedno z najciekawszych wydarzeń marketingowych w kalendarzu. W tym roku nie zabraknie na nim okazji do poruszenia tematów ważnych zarówno dla branży digitalowej, jak i społecznie. Jednym z nich jest etyka w biznesie i pytanie o to, jakich zmian prawnych potrzeba oraz jakie rozwiązania są konieczne, by w większym stopniu chronić dzieci przed zagrożeniami w sieci.

Magdalena Bigaj, Prezeska Instytutu Cyfrowego Obywatelstwa, prelegentka Forum IAB 2024, już dziś odpowiada na kilka pytań związanych z tym tematem.

Czy przyjęcie Karty Praw Dziecka przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu przybliża nas do przyjęcia podobnych rozwiązań na poziomie legislacyjnym? 

– W sytuacji, w której mamy do czynienia z dojrzałą i odpowiedzialną branżą dodatkowa legislacja nie byłaby potrzebna. Niestety praktyka pokazuje, że wiele podmiotów działa w tej sferze nieetycznie, mamy do czynienia z ogromną skalą naruszeń praw dziecka, a winni tej sytuacji zamiast zmian, stawiają na goodwashing w wizerunkowych i PR-owych kampaniach. Dlatego musimy zmierzać w stronę legislacji i takie działania są prowadzone przez organizacje społeczne i przedstawicieli polityki.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Czy Pandora Gate ma szansę w znaczący sposób wpłynąć na kwestię ochrony dzieci w internecie?

– Od „Pandora Gate”, czyli skandalu z gwiazdami internetu dotyczącego patologicznych zachowań wobec kobiet i nieletnich minęło ponad pół roku i środowisko nie wypracowało żadnego konkretu. To był wystarczający czas, by ogłosić nowe standardy. Afera ta nie zmieniła nic w branży i prawdopodobnie już nie zmieni. Natomiast obecnie dzieją się inne rzeczy, o których wiedzieć powinni ci, którym zależy na etycznym marketingu i długofalowym budowaniu swojej marki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Więcej na temat etyki w biznesie i zmian, jakie Karta Praw Dziecka w Biznesie wniosła do branży digitalowej, dowiesz się podczas tegorocznej edycji Forum IAB, 23 i 24 maja w Warszawie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcie: mat. pras. (M. Bigaj)

PS Forum IAB 2024 – 90 elektryzujących wystąpień, 6 bloków tematycznych, 2 dni spotkań [PATRONAT]

PS2 Silver generation – jak branżowe twory językowe powodują realne konsekwencje [WEŹ UDZIAŁ W BADANIU]