Forum IAB Polska to jedno z najciekawszych wydarzeń marketingowych w kalendarzu. W tym roku nie zabraknie na nim okazji do poruszenia tematów ważnych zarówno dla branży digitalowej, jak i społecznie. Jednym z nich jest etyka w biznesie i pytanie o to, jakich zmian prawnych potrzeba oraz jakie rozwiązania są konieczne, by w większym stopniu chronić dzieci przed zagrożeniami w sieci.
Magdalena Bigaj, Prezeska Instytutu Cyfrowego Obywatelstwa, prelegentka Forum IAB 2024, już dziś odpowiada na kilka pytań związanych z tym tematem.
Zobacz również
Czy przyjęcie Karty Praw Dziecka przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu przybliża nas do przyjęcia podobnych rozwiązań na poziomie legislacyjnym?
– W sytuacji, w której mamy do czynienia z dojrzałą i odpowiedzialną branżą dodatkowa legislacja nie byłaby potrzebna. Niestety praktyka pokazuje, że wiele podmiotów działa w tej sferze nieetycznie, mamy do czynienia z ogromną skalą naruszeń praw dziecka, a winni tej sytuacji zamiast zmian, stawiają na goodwashing w wizerunkowych i PR-owych kampaniach. Dlatego musimy zmierzać w stronę legislacji i takie działania są prowadzone przez organizacje społeczne i przedstawicieli polityki.
Czy Pandora Gate ma szansę w znaczący sposób wpłynąć na kwestię ochrony dzieci w internecie?
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Od „Pandora Gate”, czyli skandalu z gwiazdami internetu dotyczącego patologicznych zachowań wobec kobiet i nieletnich minęło ponad pół roku i środowisko nie wypracowało żadnego konkretu. To był wystarczający czas, by ogłosić nowe standardy. Afera ta nie zmieniła nic w branży i prawdopodobnie już nie zmieni. Natomiast obecnie dzieją się inne rzeczy, o których wiedzieć powinni ci, którym zależy na etycznym marketingu i długofalowym budowaniu swojej marki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Więcej na temat etyki w biznesie i zmian, jakie Karta Praw Dziecka w Biznesie wniosła do branży digitalowej, dowiesz się podczas tegorocznej edycji Forum IAB, 23 i 24 maja w Warszawie.
Zdjęcie: mat. pras. (M. Bigaj)