Słodkie czy słone? Pobudka czy spanko? Niezależnie od pory dnia z Twoją kreatywnością najlepiej dostosujesz produkty ALDI do własnego rytmu i wybierzesz smak, na który masz ochotę – zachęca ALDI w komunikacji z mikro influencerami. Sieć do testowania produktów marek własnych najpierw zaprosiła klientów, gospodarzem Wielkiego Testu czyniąc Sonię Bohosiewicz, a następnie skierowała akcję do wybranych wysokozasięgowych influencerek, jak Olga Frycz, Laura Ogrodowczyk, Maja Bohosiewicz, czy SuperStyler, oraz do mikro influencerów. Do współpracy sieć zaprosiła także Magdę Kordaszewską z portalu zabawkowicz.pl, która już od roku rekomenduje wybrane zabawki z oferty sezonowej ALDI. Obecnie ekspertka nie tylko zaprezentowała w swoich mediach społecznościowych świąteczny asortyment zabawek dostępnych w ALDI, które wspierają rozwój i dostarczają doskonałej rozrywki, ale także przetestuje produkty spożywcze.
Publikacje ukazują się od 12 listopada, a komunikacja ALDI konsekwentnie, jak podczas całej kampanii prowadzona jest w lekkim, swobodnym tonie i z przymrużeniem oka.
Zobacz również
– To pierwsze działanie naszej sieci na tak dużą skalę angażujące liderów opinii – blogerów, influencerów. Zasada jest niezmiennie prosta – wszyscy oni otrzymują od nas wybrany asortyment marek własnych do testowania, a ich opinie pozwalają nam budować narrację marketingową wokół produktów oraz zwiększać zasięgi w dotarciu do klientów. To właśnie konsumenci są w centrum naszej uwagi i między innymi poprzez kolejny etap Wielkiego Testu chcemy zachęcić ich do odkrywania nowych produktów i dzielenia się z nami opiniami. Dzięki temu poznamy ich preferencje i będziemy mogli przygotować kolejne oferty szyte na miarę, wierząc, że kto raz rozsmakował się w produktach ALDI, będzie po nie wracał już zawsze – mówi Agnieszka Barańska, dyrektor marketingu i omunikacji ALDI Polska.
Wśród testowanych produktów tym razem znalazły się między innymi, ciasto na pizzę z sosem pomidorowym Mama Mancini, Smoothie Pure Fruit, napój kakaowy w proszku Schovit, oryginalne wafle holenderskie, batoniki Gut BIO, kawa Moreno – Caffe Crema we włoskim stylu, chipsy Feurich, mleczne myszki, słynna już czekolada orzechowa z okienkiem Chateau czy pistacje solone Trader Joe’s.
W sierpniu bieżącego roku sieć oficjalnie stworzyła swój profil na Facebooku, ułatwiając szybką i bezpośrednią komunikacją na linii klient – marka i konsekwentnie zwiększając swoją obecność w Social Mediach, między innymi poprzez kolejne odsłony kampanii marketingowej i współpracę z influencerami. Przypomnijmy, kampania ALDI rozpoczęła się we wrześniu od działań wizerunkowych skupionych wokół hasła RAZ ALDI, ZAWSZE ALDI, jej kolejnym etapem jest komunikacja produktowa oparta o wyniki Wielkiego Testu, skierowana do klientów, a teraz także do influencerów. Dotychczas do testowania produktów marki własnej ALDI zgłosiło się ponad 17 tysięcy chętnych. Wykorzystane nośniki reklamowe obejmują billboardy, spoty radiowe, reklamy prasowe i internetowe. Gospodynią Wielkiego Testu ALDI jest aktorka Sonia Bohosiewicz, która osobiście wręczała paczki wybranym ambasadorom. Relację wideo z tych spotkań oraz więcej informacji na temat samego testu można zobaczyć na dedykowanej stronie internetowej pod adresem: www.zawszealdi.pl.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Za opracowanie i wdrożenie koncepcji oraz kreacji odpowiada agencja Scholz&Friends Warszawa Grupa SF, partnerem akcji, który odpowiada za realizację i przeprowadzenie testów jest Streetcom. Zakupem mediów zajął się dom mediowy U2 Media (radio, prasa, outdoor) i agencja Booost (internet). Wszystkie działania online’owe oraz prowadzenie profilu ALDI w Social Mediach powierzono agencji The Digitals Grupa SF.
Słuchaj podcastu NowyMarketing