Współczesny świat próbuje walczyć z narastającą agresją, przemocą i brakiem poszanowania praw człowieka, ale efekty tej walki cały czas nie są wystarczające. Poziom terroryzmu nie maleje, podobnie jak liczba ofiar działań wojennych oraz uchodźców. Narastają napięcia międzynarodowe i interwencje zbrojne. Tylko nieliczne kraje są całkowicie wolne od tych uwikłań. W tej sytuacji cierpią dzieci, które często tracą dostęp do edukacji i opieki zdrowotnej.
Środowisko filmowe wielokrotnie włączało się do dyskusji na temat sytuacji na świecie i opowiadało się za pokojem. Projekt Make Films Not War wspierają: Agata Kulesza, Marysia Sadowska, Bartek Konopka, Magdalena Popławska, Dawid Ogrodnik, Michał Żurawski, Bodo Kox, Aleksandra Popławska, Jan Holoubek, Radek Ładczuk oraz Ewa Błaszczyk.
Zobacz również
– Wojna w Syrii trwa od siedmiu lat. Wierzymy, że dzięki wsparciu filmowców nasza inicjatywa choć w niewielkim stopniu przyczyni się do zaspokojenia potrzeb jej ofiar – powiedział Tomasz Dławichowski, managing director domu produkcyjnego Timecode Film Production – inicjatora kampanii.
– To ponad siedem lat dramatu, jakiego nie powinno doświadczyć żadne dziecko. Byłem w Syrii i widziałem, że tysiące dzieci nie zna innej rzeczywistości niż przemoc i strach. Jesteśmy na miejscu od początku konfliktu zapewniając leki, odzież i najpilniejszą pomoc. Bardzo dziękujemy wszystkim artystom, którzy do tej pory włączyli się do akcji Make Films Not War i zachęcamy do dalszych, aktywnych działań oraz wspierania programów pomocy UNICEF – mówi Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Darowiznę na rzecz dzieci z Syrii można przekazać wspierając UNICEF Polska poprzez stronę: www.unicef.pl/makefilmsnotwar lub kupując torbę z limitowanej serii: charytatywni.allegro.pl/torba-make-films-not-war-i7536157.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Obok reżyserów, aktorów i operatorów akcję MAKE FILMS NOT WAR wsparła ilustratorka Aga Pietrzykowska. Ilustracja jej autorstwa (portret Louise’a Lumiėre) nadrukowana została na dedykowanych kampanii torbach, których projekt powstał we współpracy z marką ZAZU.