Jej celem jest wykształcenie u najmłodszych świadomości, że człowiek oraz wszystkie środowiska zależą od siebie i wzajemnie się potrzebują. Koncepcję i strategię kampanii przygotowała Agencja Men At Work. Za produkcję, animację i reżyserię spotów odpowiada warszawskie studio animacji Human Ark.
W ramach kampanii przygotowanej przez Ministerstwo Środowiska studio Human Ark stworzyło cztery spoty, których bohaterami są zwierzęta – dżdżownica, jeż, mrówki oraz żaba. Kampania ma trafić do dzieci w wieku od 4 do 9 lat i do ich opiekunów. Mocnym jej punktem jest strona kreacyjna. Rymowane teksty (Malina Prześluga – Delimata, Men At Work), wpadająca w ucho muzyka (Szymon Wysocki) i animowani bohaterowie, stworzeni na potrzeby kampanii przez znanego rysownika Tomka Leśniaka (Human Ark) budują urokliwy obraz całości. Dzieci uczą się poprzez zabawę i obserwację, łatwiej zapamiętują to, co przyciąga ich uwagę i wzbudza zainteresowanie, dlatego forma komunikacji przyjęta w spotach dopasowana jest do poziomu ich rozwoju i zdolności percepcji świata.
Zobacz również
– Praca przy tym niezwykle prestiżowym projekcie była dla nas wielką przyjemnością, wszyscy wspaniali artyści z naszego studia zaangażowali się w produkcję całkowicie. Formuła pięknych stylistycznie, oryginalnych, zwariowanych scenek musicalowych sprawdziła się doskonale i wierzymy, że przełoży się na skuteczność kampanii. Cały nasz zespół do dziś nuci pod nosem piosenki z filmów – mówi Wojtek Wawszczyk, jeden z prowadzących studio Human Ark.
Każdy z czterech spotów kończy się wspólnym hasłem „Małe czy duże przyda się naturze”, nawiązującym do idei całej akcji – różnorodności biologicznej i wynikających z niej wzajemnych powiązań. Reżyserią spotów zajęli się Tomasz Leśniak i Wojtek Wawszczyk z Human Ark. Kampania jest współfinansowana z funduszy EOG pochodzących z Islandii, Lichtensteinu i Norwegii.
Za przygotowanie kampanii telewizyjnej odpowiadała agencja Men At Work, produkcją i animacją zajęło się studio Human Ark. Spoty będą emitowane na antenie TVP1, TVP ABC, Puls, Puls 2, Disney Junior, Disney Channel, Disney XD, Nickelodeon, MiniMini+, teleToon+, Polsat, TV4, TV6, BBC Beebies, Polsat Jim Jam, Cartoon Network, Boomerang, TVS. Oprócz kampanii w telewizji zostały przygotowane: strona internetowa oraz program dla nauczyciel. Na stronie www.ekodzieciaki.pl dzieci i rodzice znajdą solidną porcję faktów dotyczących środowiska naturalnego w formie gier i zabaw Nauczyciele będą mogli wziąć udział w programie pt. „Lekcje z natury. Program dla nauczycieli”. Na stronie www.lekcjeznatury.pl dostępne są ciekawe, dostosowane do nowej podstawy programowej zadania dla przedszkoli oraz klas I-III szkoły podstawowej. Nowoczesne, atrakcyjne w formie i treści materiały dydaktyczne są gotowym przepisem zajęć dla dzieci na temat różnorodności biologicznej.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing