Manchester City wypuszcza szalik, który śledzi fizjologiczne reakcje kibiców

Manchester City wypuszcza szalik, który śledzi fizjologiczne reakcje kibiców
Manchester City chce zaopatrzyć swoich fanów w smart szaliki, które monitorują ich ciała i śledzą emocjonalne reakcje podczas meczu. Zgromadzone dane mają posłużyć do kształtowania spersonalizowanych doświadczeń w przyszłości.
O autorze
1 min czytania 2022-07-28

fot. mancity.com

Szaliki od wielu lat są kluczowymi atrybutami fanów piłki nożnej – dzięki nim kibice okazują wsparcie ulubionej drużynie oraz dumnie prezentują swoja pasję. Manchester City postanowił stworzyć dodatek, który spełnia dodatkowe funkcje i podpowiada, jak czuje się kibic podczas całego meczu. W tym celu angielski klub piłkarski połączył siły z firmą informatyczną Cisco i wypuścił szalik, który – niczym smartwatch – śledzi dane biometryczne.  

The Connected Scarf został wyposażony w czujnik EmotiBit, który przylega do szyi i rejestruje szereg parametrów fizjologicznych takich jak tętno, temperatura ciała, pobudzenie ruchowe czy też poziom potu na skórze kibica. Zebrane informacje są następnie przetwarzane i analizowane, aby lepiej zrozumieć, jakie emocje towarzyszą widzom w różnych momentach meczu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak wyjaśniają twórcy inteligentnego szalika – Connected Scarf „pozwala kształtować bardziej wyselekcjonowane, spersonalizowane doświadczenia w przyszłości”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W Manchester City odkrywamy najnowsze technologie, aby dostarczać fanom wysokiej jakości wrażenia i przybliżać ich do klubu. Współpraca z Cisco to innowacyjny, nowy sposób na zjednoczenie fanów i nawiązanie z nimi kontaktu – mówi Nuria Tarré, chief marketing & fan experience officer, City Football Group.
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Na początek sześć zaawansowanych technologicznie szalików trafiło do wybranych kibiców w ramach programu pilotażowego. Od przyszłego sezonu Cisco planuje dostarczać The Connected Scarf fanom w Manchesterze i na całym świecie.

PS
Emocje towarzyszące podejmowaniu konsumenckich decyzji można zidentyfikować dzięki badaniom pracy mózgu i reakcji na bodźce. Techniki te można łatwo wykorzystywać w marketingu. 

PS 2
Manchester City w kampanii #NoPlasticFansHere zachęca fanów piłki nożnej do dokonywania bardziej świadomych i ekologicznych wyborów konsumenckich, a inspiracją ma być rzeźba z odpadów.