Według organizacji Europa Donna, zajmującej się edukacją na temat raka piersi oraz badającej statystyki zachorowalności na ten rodzaj nowotworu, szacowana częstotliwość jego występowania to ponad 355 500 przypadków kobiet w Unii Europejskiej jedynie w 2020 roku, z czego 24 000 w samej Polsce. Co więcej, dane pokazują, że 1 na 11 kobiet w UE-27 zachoruje na raka piersi przed 74 rokiem życia. Aż 21% przypadków raka piersi w Europie występuje u kobiet w wieku poniżej 50 lat, a więc tak niezwykle trudna sytuacja życiowa przypada na czas, w którym kobiety intensywnie realizują się w sferze zarówno zawodowej jak i rodzinnej.
Many Mornings chce nie tylko przypominać i opowiadać o tym, jak ważne jest wykonanie USG piersi. Marka postanowiła sfinansować badanie niemal 60 kobietom współtworzącym markę oraz zapewnić im komfortowe warunki do jego wykonania. Wśród nich są dziewczyny z całej Polski pracujące przy produkcji, w punktach sprzedaży, w biurze marki, graficzki, specjalistki oraz managerki. Tym samym chcemy zachęcić przede wszystkim średniej i małej wielkości firmy oraz instytucje do wspierania kobiet. Bez kobiet często biznesy te nie mają racji bytu, więc ich zdrowie powinno być także firmowym priorytetem.
Zobacz również
Simply The Breast
Wzór skarpetek Simply The Breast, który patronuje tej misji, udowodnił już, że troszczy się o kobiecość w każdym kształcie. W zeszłym roku zysk z projektu zasilił konta organizacji pozarządowych walczących o równe prawa dla kobiet, takich jak: OSK i Aborcyjnego Dream Teamu oraz Fundacji Dziewuchy Dziewuchom i Stowarzyszenia Łódzkie Dziewuchy Dziewuchom, kwotą ponad 90 tys. złotych. Czas znów przypomnieć, że duże, małe, spiczaste i obwisłe to Simply The Breast – każde z nich to po prostu najlepsze piersi pod słońcem. A walka o różnorodność i unikalny charakter to także walka z rakiem piersi!
Nasze tegoroczne hasło „Po prostu żyj pełną piersią” ma zachęcać nie tylko nasze obserwatorki, ale wszystkie dziewczyny do dbania o siebie i swoje zdrowie. W taki sposób chcemy budować społeczną świadomość problemu, jakim jest rak piersi i alarmować o potrzebie regularnego badania USG, ponieważ to jedyna metoda jego zapobiegania. Profilaktyka onkologiczna powinna być praktyką niemal każdego poranka.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing