Czerwiec to miesiąc dumy ze społecznej różnorodności. Dlatego kolorowa marka Many Mornings dumnie wkracza w Pride Month – odmalowując na tęczowo nie tylko swoje logo, ale także serca i stopy swoich użytkowników. Wszystko za sprawą nowego modelu Over The Rainbow. 20% przychodu z jego sprzedaży w czerwcu wesprze Stowarzyszenie matek, ojców i sojuszników osób LGBTQIA „My, Rodzice” i Stowarzyszenie Grupa Stonewall. Wspólnie z NGO firma przeprowadzi warsztaty nt. inkluzywnego języka dla swoich pracowników, a także stworzy cykl filmów edukacyjnych wspierających społeczne włączenie osób LGBT+.
– Skarpetki nie do pary – lewa inna niż prawa – dobrze wiedzą, że piękna całość składa się z różnych elementów. Na co dzień celebrujemy różnorodność: chcemy tworzyć świat, w którym każdy będzie czuł się dobrze sam ze sobą – mówi Maciek Butkowski, CEO & co-founder Many Mornings. – Co roku wspieramy ponad 20 organizacji pozarządowych, dlatego teraz – gdy Polska po raz kolejny znalazła się na ostatnim miejscu w UE w rankingu badającym poziom równouprawnienia osób nieheteroseksualnych – na naszej liście nie mogło zabraknąć NGO wspierających społeczność LGBT+. Kolorujemy stopy już w 28 krajach na świecie, ale to właśnie Polska, gdzie pracujemy i produkujemy skarpetki zajmuje ważne miejsce w naszym sercu – dodaje Butkowski.
Na świecie każdego poranka pielęgnowane są wspólnoty, które równorzędnie traktują wiele jednostkowych głosów. Choć wiele jest jeszcze do zrobienia, to podróż w stronę lepszej demokracji trwa. Tymczasem poranki w Polsce nadal zasnuwa mgła homofobii. Standardem globalnych korporacji jest spoglądanie na tęczę z zachwytem, ale standardem dla polskich firm wciąż jest asekuranckie wycofywanie się w mroki nocy. Many Mornings chce, by także nad Wisłą zaświeciło słońce, a codzienność była widziana przez pryzmat różnorodności.
Zobacz również
Ogłoszenie premiery nowego wzoru skarpetek Over The Rainbow wyraża więc ambicję, by zostać częścią symbolicznej reprezentacji osób LGBT+ w dyskursie publicznym. W trosce o lepszą przyszłość, 20% ze sprzedaży premierowego projektu zostanie przekazane na rzecz Grupy Stonewall i Stowarzyszenia „My, Rodzice”. Dofinansowanie projektów edukacyjnych prowadzonych przez te organizacje kwotą kilkudziesięciu tysięcy złotych pomoże pokolorować poranki młodych osób przeżywających trudności ze względu na brak akceptacji środowiskowej i wykluczenie społeczne. Zmiana współczesnego świata polega także na zmianie języka wizualnego, dlatego w czerwcu logo Many Mornings zmienia kolory na tęczowe, a produkty będą prezentowane przez homoseksualne modelki i modeli.
Przede wszystkim jednak cała nadzieja tkwi w edukacji – w uświadamianiu, że bycie sobą to piękne uczucie! Dlatego 18 czerwca Many Mornings organizuje wewnętrzne warsztaty firmowe, dzięki którym pracownicy i założyciele marki będą mogli przyjrzeć się inkluzywnym praktykom w codziennej komunikacji. Ponadto, wspólnie z Grupą Stonewall – aby wspierać kulturę włączenia, budowania szacunku, akceptacji i empatii dla różnorodności – Many Mornings stworzy serię filmów edukacyjnych dla uczniów, rodziców i nauczycieli. W końcu kolorowa przyszłość jeszcze przed nami!
Więcej informacji o tęczowych porankach i skarpetkach wspierających społeczność LGBT+ można znaleźć na stronie www.manymornings.com/pride-month
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing