Marka Band-Aid wprowadza plastry w różnych kolorach skóry

Marka Band-Aid wprowadza plastry w różnych kolorach skóry
Na fali głośnych protestów przeciwko przeciwko rasizmowi i zdobywającego coraz większą popularność ruchu Black Lives Matter, marka Band-Aid postanowiła wprowadzić do sprzedaży plastry, które będą pasowały do różnych kolorów skóry.
O autorze
1 min czytania 2020-07-03

Z pewnością nie obca jest Wam sprawa związana ze śmiercią 46-letniego czarnoskórego George’a Floyda, który pod koniec maja br. został uduszony podczas policyjnej interwencji. Zdarzenie to wywołało ogólnoświatową dyskusję na temat dyskryminacji czarnoskórych osób, ich postrzegania w mediach czy kulturze. Było również pobudką do zorganizowania licznych protestów przeciwko przejawów nienawiści na tle rasowym, a także brutalności amerykańskiej policji. 

Głośna debata na temat wszechobecnego rasizmu sprawiła, że wiele globalnych koncernów postanowiło wprowadzić pewne zmiany w swoich markach, by walczyć z uprzedzeniami rasowymi – tego przykładem jest chociażby PepsiCo, które ogłosiło, że zmienia logo oraz nazwę swojej marki Aunt Jemima, czy też koncern Mars Inc., który zapowiedział rebranding kultowej już marki Uncle Ben’s. Natomiast firma L’Oreal postanowiła wycofać z opisów swoich produktów takie słowa, jak m.in. „biały”, „jasny” czy „rozjaśnianie”. Wszystko to z uwagi na rasistowskie konotacje. 

Niedawno na ciekawe działanie zdecydowała się marka Band-Aid należąca do koncernu Johnson & Johnson – zapowiedziała bowiem wprowadzenie do sprzedaży plastrów w pięciu odcieniach, które będą pasowały do różnych kolorów skóry. 

– Słyszymy Was. Widzimy Was. Słuchamy Was. Solidaryzujemy się z naszymi czarnoskórymi kolegami, współpracownikami i społecznością w walce z rasizmem, przemocą i niesprawiedliwością. Jesteśmy zaangażowani w podejmowanie działań celem wprowadzenia realnych zmian dla społeczności czarnoskórych osób – napisała marka w oficjalnym oświadczeniu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co więcej, zarówno sama marka, jak i koncern Johnson & Johnson zapowiedzieli przekazanie darowizn na wsparcie organizacji Black Lives Matters, która walczy z uprzedzeniami rasowymi.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Marka Freed of London od kilkudziesięciu lat tworzy profesjonalne obuwie do tańca. Pod koniec 2018 roku wprowadziła nową kolekcję pointów w różnych odcieniach dla baletnic o ciemniejszych karnacjach.