– Razem ze wzrostem tematu ciałopozytywności i szacunku do różnych grup społecznych dostrzegliśmy wzrost świadomości na temat najstarszej grupy społecznej, czyli pokolenia Silver. Rozpoczynało się więc połączenie bardzo różnych grup społecznych – mówi Kamila Kiersznowska, Senior Brand Manager marki Clipper.
W Polsce jest więcej 60-latków niż dzieci i młodzieży. Marki jednak wciąż ignorują polskich Silverów. Kiedy nie ignorują, to najczęściej przedstawiają w mocno stereotypowy sposób – występują w reklamach leków na bóle kręgosłupa, produktów higienicznych na nietrzymanie moczu czy zwyczajnie jako osoby niesamodzielne i pozostające w tyle za szybko zmieniającym się światem.
Zobacz również
Marka najbardziej designerskich zapalniczek Clipper łamie schematy!
Współcześni seniorzy to nie tylko przetwory, bóle w stawach i ciągłe wizyty w przychodni lekarskiej. Seniorzy dzisiejszych czasów szukają nowych pasji, dokształcają się, uprawiają sport, podróżują i chętnie zawierają nowe znajomości. Jednym słowem – mają w sobie OGIEŃ! 🔥
Na początku roku 2023 marka Clipper ruszyła z kampanią „Stary, ale OGIEŃ!”. 🔥
To roczna kampania polegająca na stworzeniu krótkich filmów opowiadające o życiu Ryśka – zajaranego życiem 65-latka, który zrywa ze stereotypem zrzędliwego dziadka w ciepłych kapciach i wykorzystuje swoją emeryturę do cieszenia się wolnością i życiem, w których Clipper jest jego towarzyszem w przygodzie.
Poznajcie postać kampanii:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Ryszard – fajny gość, który potrafi się bawić i nade wszystko jest zajarany życiem. Rysiek ma 65 lat, ale zdaje się̨ o tym nie pamiętać́. Wiek nie stanowi dla niego żadnej przeszkody w wyrażaniu siebie, a to wszystko dzięki Clipperowi, który towarzyszy mu na co dzień́.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ma masę pomysłów na minutę. Spontan to jego drugie imię, a swoją energią może przebić niejednego nastolatka. Rysiek dołączył do teamu Clippera, bo wie, że w życiu liczy się OGIEŃ!
– Celem naszej kampanii było nie tylko wzmocnienie wizerunku marki jako towarzysza w przygodzie czy wyeksponowanie wartości, takich jak spontaniczność, dobry humor, ale przede wszystkim edukacja i uczenie młodego pokolenia szacunku i empatii do pokolenia Silver, które jest przedstawiane jako osoby nudne, bez chęci do życia i często po prostu odrzucane – mówi Kamila Kiersznowska, Senior Brand Manager marki Clipper. – Pragnę, żeby historia Ryśka mocno zapadła w pamięć i stała się czystą inspiracją – dodaje.
Zabawny przekaz kampanii spotkał się z dużym zainteresowaniem odbiorców. Filmy łącznie wyświetlono ponad milion razy, a średni procent obejrzenia każdego z nich w serwisie YouTube przekracza 95%.
– Te statystyki pokazują, że Polacy wciąż są głodni dobrego humoru i ciekawych historii. Cieszę się, że razem z marką Clipper mogę go im dostarczać – mówi Kamila Kiersznowska.
Odcinek kończący kampanię „Stary, ale OGIEŃ!” niesie konkretne przesłanie. Starość jest o tyle trudnym tematem, że czasami jest po prostu… niezwykle samotna. W tym roku, wraz ze Stowarzyszeniem mali bracia Ubogich, chcielibyśmy zachęcić odbiorców do wsparcia inicjatywy „Podaruj Wigilię”. Chcemy, aby dla każdego samotnego seniora te Święta były czasem spotkań, rozmów, troski i ciepłych uśmiechów. Gorąco zachęcam do tego, abyście razem z nami dołożyli swoją cegiełkę – mniejszą lub większą – podsumowuje.
Wszystkie odcinki kampanii dostępne na kanale YT marki Clipper:
Artykuł reklamowy powstały przy współpracy z marką Clipper.