TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Marka Clipper z kampanią „Stary, ale ogień”

Marka Clipper z kampanią „Stary, ale ogień”
Grudzień to przede wszystkim czas podsumowań. Aktualnie marka Clipper jest po premierze ostatniego, dziesiątego filmu rocznej kampanii „Stary, ale Ogień!”. To idealny czas, aby podzielić się z czytelnikami serwisu Nowy Marketing tym, w jaki sposób działała kampania.
O autorze
2 min czytania 2023-12-18

– Razem ze wzrostem tematu ciałopozytywności i szacunku do różnych grup społecznych dostrzegliśmy wzrost świadomości na temat najstarszej grupy społecznej, czyli pokolenia Silver. Rozpoczynało się więc połączenie bardzo różnych grup społecznych – mówi Kamila Kiersznowska, Senior Brand Manager marki Clipper.

W Polsce jest więcej 60-latków niż dzieci i młodzieży. Marki jednak wciąż ignorują polskich Silverów. Kiedy nie ignorują, to najczęściej przedstawiają w mocno stereotypowy sposób – występują w reklamach leków na bóle kręgosłupa, produktów higienicznych na nietrzymanie moczu czy zwyczajnie jako osoby niesamodzielne i pozostające w tyle za szybko zmieniającym się światem. 

Marka najbardziej designerskich zapalniczek Clipper łamie schematy!

Współcześni seniorzy to nie tylko przetwory, bóle w stawach i ciągłe wizyty w przychodni lekarskiej. Seniorzy dzisiejszych czasów szukają nowych pasji, dokształcają się, uprawiają sport, podróżują i chętnie zawierają nowe znajomości. Jednym słowem – mają w sobie OGIEŃ! 🔥


Na początku roku 2023 marka Clipper ruszyła z kampanią „Stary, ale OGIEŃ!”. 🔥
To roczna kampania polegająca na stworzeniu krótkich filmów opowiadające o życiu Ryśka – zajaranego życiem 65-latka, który zrywa ze stereotypem zrzędliwego dziadka w ciepłych kapciach i wykorzystuje swoją emeryturę do cieszenia się wolnością i życiem, w których Clipper jest jego towarzyszem w przygodzie. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Poznajcie postać kampanii:

Ryszard – fajny gość, który potrafi się bawić i nade wszystko jest zajarany życiem. Rysiek ma 65 lat, ale zdaje się̨ o tym nie pamiętać́. Wiek nie stanowi dla niego żadnej przeszkody w wyrażaniu siebie, a to wszystko dzięki Clipperowi, który towarzyszy mu na co dzień́. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ma masę pomysłów na minutę. Spontan to jego drugie imię, a swoją energią może przebić niejednego nastolatka. Rysiek dołączył do teamu Clippera, bo wie, że w życiu liczy się OGIEŃ!

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Celem naszej kampanii było nie tylko wzmocnienie wizerunku marki jako towarzysza w przygodzie czy wyeksponowanie wartości, takich jak spontaniczność, dobry humor, ale przede wszystkim edukacja i uczenie młodego pokolenia szacunku i empatii do pokolenia Silver, które jest przedstawiane jako osoby nudne, bez chęci do życia i często po prostu odrzucane – mówi Kamila Kiersznowska, Senior Brand Manager marki Clipper. – Pragnę, żeby historia Ryśka mocno zapadła w pamięć i stała się czystą inspiracją – dodaje.


Zabawny przekaz kampanii spotkał się z dużym zainteresowaniem odbiorców. Filmy łącznie wyświetlono ponad milion razy, a średni procent obejrzenia każdego z nich w serwisie YouTube przekracza 95%. 

– Te statystyki pokazują, że Polacy wciąż są głodni dobrego humoru i ciekawych historii. Cieszę się, że razem z marką Clipper mogę go im dostarczać – mówi Kamila Kiersznowska. 

Odcinek kończący kampanię „Stary, ale OGIEŃ!” niesie konkretne przesłanie. Starość jest o tyle trudnym tematem, że czasami jest po prostu… niezwykle samotna. W tym roku, wraz ze Stowarzyszeniem mali bracia Ubogich, chcielibyśmy zachęcić odbiorców do wsparcia inicjatywy „Podaruj Wigilię”. Chcemy, aby dla każdego samotnego seniora te Święta były czasem spotkań, rozmów, troski i ciepłych uśmiechów. Gorąco zachęcam do tego, abyście razem z nami dołożyli swoją cegiełkę – mniejszą lub większą – podsumowuje.


Wszystkie odcinki kampanii dostępne na kanale YT marki Clipper:

Artykuł reklamowy powstały przy współpracy z marką Clipper.