W ramach współpracy marka FreeYu została jednym z głównym partnerów fundacji Marcina Gortata Mierz Wysoko, której celem jest wspieranie młodych ludzi w realizacji własnych marzeń sportowych. Pierwsze aktywacje w których marka będzie aktywnie brać udział to wydarzenia sportowe dla dzieci, Marcin Gortat Camp, które odbędą się w czerwcu w czterech polskich miastach (Rumia, Warszawa, Karpacz, Łódź), oraz mecz Gortat Team vs Wojsko Polskie. Ponadto współpraca obejmie takie działania jak projektowanie nowych produktów sygnowanych wizerunkiem Marcina Gortata oraz głoszenie idei „Głodni Wolności” za pośrednictwem wielu kanałów komunikacji.
Hasło FreeYu „Głodni Wolności” wyraża wolność w swobodzie wyborów, omijanie schematów i stereotypów. – Cieszę się z rozpoczęcia współpracy z marką FreeYu. Główny przekaz marki idealnie wpisuje się w moje podejście do życia. Wolność wyboru, dążenie do celu, bycie sobą, zachowanie balansu w życiu, to są wartości, którymi zawsze się kieruje – mówi Marcin Gortat, komentując decyzję o podjęciu współpracy.
Zobacz również
Kampania z udziałem Marcina Gortata będzie odbywać się pod hasłem „Oblicza wolności Marcina Gortata”, które jest przełożeniem ducha sportu na codzienne życie. – Przez dwanaście lat obecności w NBA zbierałem doświadczenie, nauczyłem się, co to znaczy być profesjonalnym koszykarzem, ale także nauczyłem się pokory. Wszystkie zdobyte tam umiejętności staram się teraz przekazywać młodym ludziom w ramach organizowanych przez moją fundację działań, poprzez które nie tylko promujemy koszykówkę, ale staramy się także zmotywować młodych ludzi do działania – podkreśla Gortat.
– Marcin odniósł ogromny sukces, nie tylko w sferze sportowej, ale również jako człowiek. Przez wszystkie lata pozostał wierny swoim ideom. FreeYu jest marką, która te idee wypełnia, skierowaną do ludzi, którzy nie poddają się codziennym trudnościom, realizują swoje nawet najbardziej nietypowe pasje, nie boją się przekraczać własnych granic. Dlatego wierzę, że wspólnie z Marcinem zdziałamy jeszcze więcej, aby jeszcze bardziej wspierać ludzi w różnych sferach aktywności – mówi Bogusław Szladewski, prezes zarządu spółki ZPC Otmuchów S.A., która jest właścicielem marki FreeYu.
Grafikę do kampanii stworzył Bartosz Kosowski, jeden z najbardziej utalentowanych rysowników w Polsce, autor m.in. plakatu do filmu „Lolita” nagrodzonego w 2014 roku przez amerykańskie Stowarzyszenie Ilustratorów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Za przygotowanie kampanii oraz działania komunikacyjne odpowiada agencja Coollective.
Słuchaj podcastu NowyMarketing