Poszczególne kategorie produktów reprezentuje ta sama postać, za każdym razem w nowej odsłonie, z innym atrybutami. Za stworzenie kreacji Brand Hero dla Jana Niezbędnego odpowiada agencja Brands Alive.
Celem wprowadzenia Brand Hero dla marki Jan Niezbędny było umocnienie jej wizerunku jako nowoczesnej, innowacyjnej, oferującej produkty wysokiej jakości, godnej zaufania. Nowy bohater pomaga również odświeżyć markę obecną na polskim rynku już od ponad 15 lat oraz podkreślić szeroką ofertę kategorii i produktów charakteryzujących się rozwiązaniami ułatwiającymi codzienne życie. W założeniach nowej komunikacji Brand Hero jest nie tylko częścią historii marki Jan Niezbędny, ale również naturalny pomostem komunikacyjnym dla poszczególnych linii produktowych.
Zobacz również
„Marka Jan Niezbędny definiowana jako postać z imienia i nazwiska to naturalny punkt wyjścia do stworzenia Brand Hero. Komunikacja naszego bohatera opiera się na rodzinie haseł „Jan Niezbędny do…” pieczenia, gotowania itd. Wykorzystaliśmy znaczenie nazwy marki, jako element hasła jednocześnie prezentując poszczególne kategorie produktów. Stworzona personifikacja marki nawiązuje naturalnie do logotypu tworząc z nim spójny wizerunek graficzny, który może być wykorzystywany w kampaniach marki prowadzonych w różnych kanałach marketingowych. Jesteśmy przekonani, że Jan Niezbędny jako Brand Hero szybko zyska sympatię konsumentów i pokaże bogactwo rozwiązań i produktów w segmencie gospodarstwa domowego.” – powiedziała Karolina Osuch, Communication Director w Agencji Brands Alive.
Do zadań agencji należało m.in. stworzenie kilkunastu postaci i graficznych motywów przewodnich (Key Visuals) dla poszczególnych grup kategorii produktów. Na podstawie kreacji Brands Alive powstał szereg materiałów wspierających sprzedaż, materiały BTL oraz gadżety.
„Popularność w polskiej reklamie na komunikację poprzez brand hero rozpoczął popularny duet Serce i Rozum. Od tamtego czasu można zaobserwować na naszym lokalnym rynku wiele prób posiłkowania się bohaterem w kampaniach. Rzadko jednak zdarza się tak wspaniała okazja, aby stworzyć brand hero dla marki, która już w samą nazwą niesie za sobą tak wiele adekwatnych skojarzeń. Sytuacja zastana jest idealna. Mamy markę silną, rozpoznawalną i wiarygodną. To był idealny moment na ożywienie Jana jako bohatera marki.” – podsumowuje Anna Seroczyńska, Creative Director w Agencji Brands Alive.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing