Marka Noble Lashes staje do walki z plastikowymi opakowaniami

Firma Noble Lashes wprowadziła na rynek produkty z linii ECO. To przełomowy moment w branży sztucznych rzęs, który może odmienić przyszłość tego rynku.
O autorze
1 min czytania 2019-03-21

Podstawowa kwestia problematyczna polega na tym, że produkty kosmetyczne mają specyficzne potrzeby w zakresie pakowania. Pozyskanie substancji przyjaznych środowisku jest więc dużym wyzwaniem. Taka sytuacja powoduje, że niewiele tworzyw używanych w sektorze beauty może być ponownie przetworzonych. Intensywność generowania śmieci jest bardzo niepokojąca – według szacunków, produkty do pielęgnacji ciała i kosmetyki stanowią aż jedną trzecią wszystkich odpadów składowanych na wysypiskach. Skala zjawiska jest na tyle ogromna, że konieczna była interwencja Komisji Europejskiej. Organ wykonawczy UE wprowadził program, mający na celu ograniczenie zużycia tworzyw sztucznych jednorazowego użytku. Strategia zakłada, że do 2030 r. wszystkie opakowania z tworzyw sztucznych, znajdujące się na terenie UE powinny kwalifikować się do recyklingu, a 60% z nich – do przetworzenia lub powtórnego użycia .

Branża beauty może być ekologiczna

Marka Noble Lashes staje do walki z plastikowymi opakowaniami. Motywem przewodnim nowej serii ECO VOLUME LASHES jest ekologia i trend zero waste. Na rynek trafiły paletki wykonane z materiału przyjaznego dla środowiska, całkowicie biodegradowalnego papieru Kraft. Noble Lashes szacuje, że dzięki zastosowaniu tego materiału, produkcja plastikowych paletek może być mniejsza o 200-300 tysięcy, co daje 4-6 ton tworzywa sztucznego w ciągu pierwszego roku kampanii ECO. Kolejnym krokiem marki, wpisującym się w filozofię przyjazną naturze jest recyklig plastiku. Noble Lashes zachęca stylistyki rzęs do oddawania do wybranych sklepów franczyzowych i partnerskich plastikowych paletek, które zostaną wymienione na rzęsy ECO. Ważne jest również to, że zbierane i wymieniane będą wszystkie paletki, także firm konkurencyjnych.

 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj