W centrum nowej strategii schleich znalazło się rozbudzanie w dzieciach radości ze snucia opowieści podczas zabawy oraz zachęta, aby puściły wodze fantazji. Najmłodsi spontanicznie wymyślają wciąż nowe historyjki, ciągle eksperymentują i odkrywają świat poprzez wyobraźnię. Dlatego marka schleich wierzy, że dobra zabawka to „90% dziecka” i „10% zabawki”.
Od lipca 2022 nowe hasło „where stories begin” będzie obecne przy wszelkich aktywnościach marketingowych oraz jako część nowego logotypu.
Zobacz również
Dzieci są ciekawskie i zadają pytania na temat świata oraz wydarzeń, które je otaczają. Chcemy odzwierciedlić to podejście do życia i tę ciekawość w naszych nowych wartościach marki. Idziemy kilka kroków dalej i sami zaczynamy bawić się tą dociekliwością i pytaniami dzieci: Co jeśli?, A co gdyby?, A dlaczego nie?. W trakcie tego procesu odświeżyliśmy także logo jako najbardziej widoczny element marki schleich – mówi Victoria Sutch, która jako chief transformation officer Schleich GmbH zarządza procesem rozwoju marki.
Widoczne elementy nowej strategii marki: logo, opakowanie, język wizualny
Logo schleich zostało unowocześnione i uproszczone. Bazując na kształcie dymka, symbolizującego myśli, logo samo w sobie jest ukłonem w stronę „A co jeśli?”, które jest kluczowym pytaniem w samym sercu nowej strategii. Zaś hasło „where stories begin“ zwięźle wyraża nową esencję marki. Także logotypy poszczególnych 6 linii produktowych wyglądają po „liftingu” bardziej świeżo, bardziej w klimacie zabawy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W ramach rebrandingu zmieniono też wygląd: opakowań, materiałów POS i charakterystycznych metek firmowych schleich umieszczanych na figurkach. W zgodzie ze zrównoważonym rozwojem nowe opakowania zawierają mniej plastiku, który w miarę możliwości zastępuje się materiałami pochodzącymi z recyclingu i do recyklingu się nadającymi.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wizualna ikonografia jest kluczowym elementem nowej strategii. W realistycznych scenariuszach zabaw marka koncentruje się na nieograniczonej wyobraźni. Widać w nich: dzieci podczas faktycznej zabawy, pomieszane linie produktowe, spontanicznie poubierane figurki, zabawki w całkiem nowych kontekstach. Przykłady: krowa pływa w akwarium, wróżka bawi się w błocie, dinozaur tańczy na paradzie ulicznej.
Marka aktualizuje też kanały digital, łącznie z odświeżeniem witryny schleich na poziomie globalnym. Nowe hasła, zintegrowane z elementami marki, będą zapraszać fanów na całym świecie do udostępniania własnych historii inspirowanych zabawą. Będzie to możliwe poprzez udostępnianie zdjęć z hasztagiem #wherestoriesbegin na platformach Instagram lub Facebook
Spójna globalna kampania marki
Schleich GmbH z początkiem lipca, przez kilka miesięcy rozpocznie przedstawianie nowego konceptu marki, również poprzez międzynarodową kampanię parasolową. W pierwszej kolejności pojawi się reklama video oraz gama egzekucji wizerunkowych. Reklamy oparte będą na pytaniach typu: „Czy żyrafa rośnie w deszczu?”, „Czy lew potrafi dochować tajemnicy?”, „Czy malutka zebra pomaga słonku świecić?”. Reklamy pojawią się w digitalu, kanałach Social Media i w mediach drukowanych.
Kiedy widzimy, jak dziecko snuje opowieść za pomocą produktów schleich, zauważamy, że jego historyjka nie ma początku, środka ani zakończenia. Ona się po prostu rozwija i rośnie coraz większa. Tworząc nową strategię inspirowaliśmy się dziećmi i staraliśmy się rozpocząć samonakręcający się proces. Jesteśmy bardzo ciekawi, jak uda nam się rozwinąć markę schleich na bazie tej właśnie filozofii w nadchodzących latach – zauważa Victoria Sutch.
Nową strategię marki stworzyły i wprowadziły w życie agencje: 72andSunny, Amsterdam i Traffic Productions, Monachium.