Tekst pochodzi z nowego e-booka Nowego Marketingu „Social Media 2010-2015-2010”
Pobierz za darmo >
W jakich serwisach społecznościowych jest obecna Państwa marka? Jakie działania są tam prowadzone?
Serwisy społecznościowe stały się nieodzownym elementem działań komunikacyjnych marki INGLOT. Nasza obecność w social media to wynik ciągłej współpracy z partnerami oraz pracownikami z całego świata. Obecnie kosmetyki INGLOT dostępne są w ponad 70 krajach, w związku z czym koordynacja działań w internecie jest dla nas nie lada wyzwaniem.
Zobacz również
Oczywiście jesteśmy na Facebooku i Instagramie. Popularność poszczególnych kanałów zależy jednak w dużej mierze od lokalizacji. Dla przykładu, w krajach wschodnich niezwykle popularny jest serwis vk.com, podczas gdy w Stanach Zjednoczonych popularność Facebooka drastycznie spada na rzecz serwisu Instagram. Co więcej, właśnie zaczynamy swoją przygodę z Pinterestem i Snapchatem.
Jakie efekty są dla Państwa najważniejsze w działaniach w social media?
Naszym celem jest budowanie wizerunku marki poprzez realizację spójnej strategii marketingowej. Stawiamy na projekty na najwyższym poziomie, takie jak: udział w pokazach mody, obecność na międzynarodowych targach modowych i kosmetycznych, czy współpraca w zakresie kultury, sztuki i sportu. Niejednokrotnie część z tych działań przenoszona jest na platformy social media np. współpraca z nowojorskim Broadwayem lub konkurs we współpracy z Teatrem Muzycznym Roma, w którym do wygrania były kosmetyki ze specjalnej kolekcji dedykowanej musicalowi Mamma Mia!.
Generowanie sprzedaży za pomocą social media jest także wyzwaniem jakie sobie stawiamy.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Od kiedy prowadzą Państwo działania w mediach społecznościowych? Jakie były dotychczas najważniejsze wydarzenia związane z obecnością Państwa marki w social media?
Od kilku lat regularnie prowadzimy działania w social media. Z pomocą serwisów społecznościowych wprowadzamy nowe produkty oraz zapowiadamy różnego rodzaju wydarzenia związane z marką, jak wielkie odliczanie i otwarcie billboardu na Times Square. Jedną z ciekawszych aktywności było dopingowanie mistrzowskiej drużyny siatkarskiej ASSECO RESOVIA podczas Mistrzostw Polski (INGLOT jest jednym ze sponsorów drużyny). W social media pojawiła się na żywo relacja prosto z Nowego Jorku, gdzie na naszym billboardzie wyświetlony został spot promujący drużynę. Reakcja kibiców była niezwykle entuzjastyczna.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jakie trendy/nowe możliwości związane z mediami społecznościowymi wydają się Państwu obecnie najciekawsze?
Jesteśmy jak najbardziej otwarci na nowe rozwiązania w zakresie mediów społecznościowych. Ze względu na rosnącą popularność serwisu Instagram w Stanach Zjednoczonych, wdrożyliśmy narzędzie LikeAndBuy.it, które przekierowuje osoby obserwujące profil bezpośrednio do sklepu internetowego inglotusa.com. Mamy również w planie wiele innych projektów, o których jednak nie chcemy na razie mówić.
Jakie wyzwania związane z social media uważają Państwo za najważniejsze?
Jednym z ważniejszych wyzwań jest dostosowanie działań do potrzeb poszczególnych rynków.
Jakie trudności widzą Państwo obecnie w prowadzeniu social media?
Widzimy raczej wyzwania, z którymi często się stykamy. Jak dotąd nie zrezygnowaliśmy z żadnego z kanałów społecznościowych.
Kto odpowiada za działania związane z obecnością Państwa marki w social media?
Nasz zespół koordynuje działania w mediach społecznościowych na całym świecie. Partnerzy i pracownicy zagraniczni działają zgodnie z określonymi przez nas wytycznymi.
–
Tekst pochodzi z nowego e-booka Nowego Marketingu „Social Media 2010-2015-2010” Pobierz za darmo plik PDF > lub obejrzyj raport na SlideShare!