TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Marka w social media 2010-2015-2020 (cz. 3): AmRest

Marka w social media 2010-2015-2020 (cz. 3): AmRest
Na temat obecności marek w social media, działań w nich prowadzonych, a także możliwościach, jakie dają oraz trendów w nich panujących wypowiedzi udzieliło nam kilkadziesiąt marek.Tym razem na nasze pytania odpowiedziały Aleksandra Chojnacka i Karolina Kobiela z AmRest.
O autorze
4 min czytania 2015-11-05

Tekst pochodzi z nowego e-booka Nowego Marketingu „Social Media 2010-2015-2010” Pobierz za darmo >

W jakich serwisach społecznościowych jest obecna Państwa marka? Jakie działania są tam prowadzone?

Marki AmRest obecne są we wszystkich głównych (w Polsce) kanałach SoMe – Facebook, Instagram, YouTube, Snapchat, Twitter. Prowadzimy również działania z blogosferą oraz influencerami. Kanały umożliwiające dotarcie do większych grup użytkowników, jak np. Facebook, często wykorzystywane są do rozszerzania zasięgu komunikacji ATL w młodszej grupie celu. Ponadto SoMe to miejsce, gdzie prowadzimy codzienny dialog z naszymi użytkownikami.

Jakie efekty są dla Państwa najważniejsze w działaniach w social media?

Marki AmRest są bardzo różne, mają różne strategie i każda ma swój indywidualny plan na wykorzystanie SoMe. W przypadku każdej z nich bierzemy pod uwagę działania wpływające na cele zarówno wizerunkowe, jak i sprzedażowe, natomiast z różnym natężeniem. Dla Starbucks na przykład bardzo ważne są efekty wizerunkowe. Marka ma silną pozycję, jest ‘love brandem’, toteż dominują tam tematy lifestylowe i okołobrandowe. Elementy prosprzedażowe natomiast schodzą na dalszy plan. Z kolei w przypadku marek działających w oparciu o kalendarz ofert limitowanych (KFC, Pizza Hut), dużo częściej stosujemy dedykowane mechaniki sprzedażowe, komunikowane szeroko w Internecie z uwzględnieniem SoMe.

Niezależnie od specyfiki marki dla każdej z nich ważne jest wsparcie obsługi klienta poprzez media społecznościowe. Jest to naturalne następstwo rozwoju SoMe, a co za tym idzie wzrostu ilości użytkowników, z którymi mamy na co dzień bezpośredni kontakt.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Od kiedy prowadzą Państwo działania w mediach społecznościowych? Jakie były dotychczas najważniejsze wydarzenia związane z obecnością Państwa marki w social media?

Działania w mediach społecznościowych rozpoczęliśmy kilka lat temu, wraz z ‘facebookowym boomem’, od którego dla nas rozpoczęła się era SoMe. Początkowo cała aktywność skupiała się właśnie na Facebooku i stopniowo rozbudowywała się o inne kanały. Kierunki obierane były w zależności od grupy celu działań marketingowych oraz trendów rynkowych. Obecnie z miesiąca na miesiąc dzieje się coraz więcej i również naszym markom przybywa cyfrowych kanałów komunikacji. Facebook zaczyna powoli pełnić rolę medium displayowego, coraz mniejszy nacisk kładziemy tam na zaangażowanie, coraz większy na zasięg. Zaangażowanie w SoMe wciąż jest jednak ważne, dlatego decydujemy się działać w innych miejscach oraz testować nowe rozwiązania. Staramy się, aby nasze marki prowadziły dialog z użytkownikami w ich naturalnym środowisku, a to jest coraz bardziej rozproszone.

Ważne wydarzenia związane z naszą obecnością w mediach społecznościowych łączą się z tymi zmianami. Od dawna staramy się prowadzić nasze działania w taki sposób, aby móc łączyć online z offlinem, rozbudowywać cyfrowy kontakt o ten, który w przypadku branży restauracyjnej liczy się najbardziej – realny. Coraz większa ilość narzędzi bardzo to ułatwia, aczkolwiek planowanie poszczególnych akcji czy całych strategii staje się bardzo wymagające.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jakie trendy/nowe możliwości związane z mediami społecznościowymi wydają się Państwu obecnie najciekawsze?

Z ogromnym zainteresowaniem patrzymy na dywersyfikację środowiska SoMe i wielość opcji komunikacyjnych. Liczą się nie tylko super kreatywne kampanie, ale również takie, które wykorzystują coraz to nowe narzędzia w sposób naturalny dla ich użytkowników. Bardzo podoba się nam możliwość równoczesnego budowania wielu różnych komunikatów, personalizowania ich, a co za tym idzie – poprawy jakości kontaktu z odbiorcą. Marki w mediach społecznościowych nie chcą mówić, chcą rozmawiać i mają do tego wachlarz możliwości. Jednocześnie ogromnym i wartościowym dla jakości komunikacji trendem jest według nas rozwój mobile. Jeśli marka potrafi dobrze to wykorzystać, ma możliwość dołączać do codziennego świata użytkowników w bardzo naturalny sposób, na nieskończenie wiele sposobów, pojawiając się podczas mikromomentów, w których użytkownik nieświadomie sięga po smartfona.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jakie wyzwania związane z social media uważają Państwo za najważniejsze?

Bardzo ważna jest szybka, dwubiegunowa komunikacja. Tylko gdy ten, higieniczny wręcz warunek, jest spełniony, można mówić o budowaniu marki w SoMe.

Jakie trudności widzą Państwo obecnie w prowadzeniu social media?

Trudności jako takie nie istnieją, gdy proces pracy z kontentem w social mediach mamy już ułożony. Oczywiście zawsze pojawiają się pytania oraz sytuacje nieprzewidzianie, ale nie są to problemy, z którymi nie można sobie poradzić. Ważne jest, aby włożyć wysiłek w ułożenie procesu w taki sposób, by dział się on naturalnie w dość zautomatyzowany sposób i nie absorbował dużej ilości zasobów. Dobrze też jest mieć narzędzie, które pokaże widok na całą komunikację, a jednocześnie pozwoli na szybkie przejście do poziomu poszczególnego komunikatu. Ważne jest to szczególnie przy tej ilości kanałów/marek, z którą pracujemy w AmRest.

Skąd czerpią Państwo wiedzę i inspirację nt. mediów społecznościowych i możliwych do przeprowadzenia w tej sferze działań marketingowych?

Na bieżąco monitorujemy media pod kątem tematów interesujących dla naszych marek, słów kluczy i fraz, dodatkowo słuchamy naszych partnerów agencji interaktywnych oraz domów mediowych w kontekście trendów, podejścia i tematów, na które potencjalnie warto zwrócić uwagę. Wyjeżdżamy na szkolenia, konferencje, rozmawiamy z ludźmi z branży, testujemy różne pomysły i rozwiązania. W kawiarniach i restauracjach mamy wiele młodych osób, które interesują się tematyką nowych mediów i często podrzucają nam inspiracje, które niejednokrotnie wykorzystujemy w komunikacji.

Kto odpowiada za działania związane z obecnością Państwa marki w social media?

Mamy zespół, który zajmuje się nowymi mediami a także agencje interaktywne, które wspierają nas w egzekucji zarówno komunikacji codziennej jak i działań typu real time oraz większych kampanii internetowych.

Jaki budżet przeznaczany jest na działania w social media?

Budżet stale rośnie, szczególnie jeśli chodzi o budowanie zasięgu. Dodatkowo budżety testowe coraz częściej przeznaczane są na testowanie nowych rozwiązań.

 

Aleksandra Chojnacka

New Media Specialist w Amrest Sp. z o.o., odpowiada za komunikację digital wszystkich marek: KFC, Pizza Hut i Starbucks w Polsce, Czechach i na Węgrzech.

Karolina Kobiela

Senior New Media Manager CE w Amrest Sp. z o.o., odpowiada za całość działań z zakresu digital dla wszystkich marek: KFC, Pizza Hut i Starbucks w Polsce, Czechach i na Węgrzech.

Tekst pochodzi z nowego e-booka Nowego Marketingu „Social Media 2010-2015-2010” Pobierz za darmo >

Marka w social media 2010-2015-2020 (cz. 1): T-Mobile