TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Marketerzy sformułowali oczekiwania wobec badań mediów w przyszłości

W ubiegłym tygodniu odbyło się pierwsze spotkanie grupy roboczej przygotowującej założenia do projektu zmiany standardu badań mediów. W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele marketerów.
O autorze
1 min czytania 2018-03-26

W ten sposób rozpoczęła się realizacja pierwszego postulatu sformułowanego przez ogólnopolską reprezentację marketerów powołaną w ubiegłym miesiącu w strukturze IAA Polska. Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy.

W pierwszej części spotkania Tadeusz Żórawski dokonał przeglądu rynku badań mediowych w Europie koncentrując się przede wszystkim na rozwiązaniach organizacyjnych, takich jak Joint Industry Committee, Media Owners Committee oraz innych modelach obowiązujących na rynkach referencyjnych.

W drugiej części spotkania przedstawiciele marketerów formułowali oczekiwania wobec badań, które w przyszłości lepiej odpowiadałyby na ich potrzeby, przede wszystkim pozwalały na precyzyjne wyliczenie ROI dla poszczególnych kanałów komunikacji. Padło wiele szczegółowych postulatów od propozycji konkretnych wskaźników opisujących efektywność kontaktu z reklamą w poszczególnych mediach, poprzez kwestię określenia minimalnej wielkości próby dla niewielkich grup celowych, na objęciu jednoźródłowym badaniem kanałów komunikacji, które w tej chwili w ogóle nie są badane. Jednym z wątków było również współfinansowanie badań mediowych przez wszystkich, którzy z tych badań korzystają.

Na spotkaniu pojawili się przedstawiciele 27 firm reprezentujący takie marki jak Nestle, Orange, Samsung, Grupa Lotos, Volkswagen, P&G, Play, Showmax, Wedel, Metro Group, USP Zdrowie, Kompania Piwowarska i wiele innych..

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„W trakcie następnego, kwietniowego spotkania roboczego, z postulatami sformułowanymi przez marketerów zapoznają się przedstawiciele mediów, domów mediowych i agencji badawczych. Będzie to pierwsza okazja do skonfrontowania oczekiwań marketerów z priorytetami i możliwościami pozostałych uczestników procesu komunikacji marketingowej” zapowiedział Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA Polska. Harmonogram realizacji projektu przewiduje, że tuż po wakacjach IAA Polska ogłosi rekomendacje dotyczące kształtu nowych badań mediów w wersji uzgodnionej przez przedstawicieli marketerów, mediów, agencji badawczych i środowiska reklamowego.

Słuchaj podcastu NowyMarketing