Rodzina Soprano to serial, który zdobył zagorzałych fanów na całym świecie. Zgarnął przy tym 5 Złotych Globów, 21 nagród Emmy oraz 189 innych nagród i nominacji.
Główny bohater serialu to Tony Soprano – głowa mafijnej rodziny z New Jersey, a jednocześnie kochający ojciec, niewierny mąż, który nie radzi sobie ze stresem i narastającymi problemami emocjonalnymi. Rodzina Soprano burzy romantyczny obraz mafii wykreowany przez Ojca Chrzestnego.
Zobacz również
Do ogromnej popularności serialu, oprócz genialnej fabuły, w dużej mierze przyczyniła się przemyślana kampania marketingowa. Informacje o serialu pojawiały się na ulicach, w magazynach, radiu i telewizji.
W miejscach o natężonym ruchu wystawiono nawet ciężarówki z napisem: „Tony Soprano Waste Management” – główny bohater oficjalnie zajmuje się bowiem przetwórstwem śmieci.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kreacją najbardziej zapadającą w pamięć okazała się jednak inna kampania. Dlaczego akurat ona?
Akcja polegała na tym, że do kilku taksówek jeżdżących po Nowym Yorku przytwierdzono zwisającą sztuczną rękę. Całość miała sprawiać wrażenie, że w bagażniku przewożony jest uśmiercony w niejasnych okolicznościach nieboszczyk.
Zobaczcie sami:
Jedyną wskazówką, że chodzi o promocję serialu o losach mafijnej rodziny, była mała umiejscowiona przy zwisającej dłoni naklejka z napisem: : „The Sopranos – Only in HBO”.
Ciekawe, ile tego dnia zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa otrzymała policja 😉