To dobra okazja do tego, aby na letni czas spojrzeć z perspektywy rozwoju zainteresowań i marketingu, jakie towarzyszą marketingowi miejsc oraz sektorowi rozrywki.
Według badania przeprowadzonego przez UPC Polska internet jest dzisiaj jednym z najważniejszych miejsc rozwoju pasji i zainteresowań – szczególnie u najmłodszego pokolenia. Co ciekawe, 64 proc. rodziców uważa, że cyberprzestrzeń wywiera wyłącznie pozytywny wpływ na rozwój najmłodszego pokolenia. Z kolei 84 proc. uważa, że ułatwia ona dostęp do wielu wartościowych informacji i treści. W dobie coraz powszechniejszego wdrażania strategii content marketingowych takie wyniki budzą nie tylko zrozumienie, ale rysują ogromny potencjał przed działaniami prowadzonymi przez firmy, czy wyspecjalizowane agencje. Ten bezpośredni kontakt oparty na rozwoju umiejętności, kompetencji, czy wiedzy może być cennym źródłem zarówno dla marki oraz osób, które mają z nią kontakt.
Zobacz również
Sam film w bardzo ciekawy sposób buduje swoją narrację w mediach społecznościowych. Na potrzeby kampanii profil zamienia się w fan page funkcjonującego parku rozrywki, w którym rzeczywiście są dinozaury. Możemy poznawać jego atrakcje czy umówić się na zwiedzanie, aby stanąć oko w oko z dinozaurem. Gdy przejdziemy na stronę naszego Jurassic World możemy zarezerwować sobie miejsce na jednym z seansów tego filmu na terenie USA. Sam serwis biletowy zachęca również do odkrycia strony samej produkcji, gdzie już w bardziej tradycyjny sposób możemy poznać prehistorycznych bohaterów produkcji filmowej.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W poszukiwaniu Jurassic World
Łączenie przygody z dinozaurami z autentyczną wiedzą, to także motyw przewodni wielu parków rozrywki działających także w naszym kraju. Tego typu miejsca, łączące naukę z zabawą działają m.in. w Bałtowie w województwie świętokrzyskim, czy Solcu Kujawskim. Ciekawą opcję, łączącą przekaz tradycyjny z interaktywnym, wykorzystuje Park Nauki i Rozrywki w Krasiejowie na Opolszczyźnie. Dzięki wykorzystaniu urządzeń mobilnych na trasie ścieżki paleontologicznej z 200 odwzorowanymi dinozaurami, proponuje wykorzystanie telefonu jako audioprzewodnika z dodatkowymi niespodziankami dla zwiedzających. To tutaj, podobnie jak w Jurassic World, świat realny łączy się z wirtualnym. Można tego doświadczyć chociażby w prehistorycznym oceanarium, podglądając jurajskich mieszkańców w ich pradawnym środowisku życia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak zatem pozwalać na naukę z połączeniem dobrej zabawy przy odkrywaniu tajemnic dinozaurów? Można się przekonać o tym nie tylko w Krasiejowie. Kluczem do sukcesu jest kilka bardzo ważnych wyzwań. Pierwszym z nich jest właściwe dostosowanie treści do odbiorców w różnych grup docelowych za pomocą narzędzi, które ułatwiają eksplorację treści. Drugi to współpraca ekspertów z wielu dziedzin. Od naukowców poprzez animatorów po specjalistów od marketingu. Dzięki temu można zbudować unikatowy przekaz, który rzeczywiście przyciąga wiedzą i emocjami.
Przeżyciem zdobądź serce
Budowanie działań komunikacyjnych w sektorze rozrywki jest dzisiaj z jednej strony łatwe, z drugiej ogromnie skomplikowane. O atrakcjach musimy mówić językiem różnorodnych odbiorców, pamiętając przy tym, że różnego rodzaju treści bardziej oddziałują na poszczególne grupy interesariuszy. Badania Polskiej Organizacji Turystycznej z ubiegłego roku potwierdzają, że co piąty polski turysta podczas wypoczynku poszukuje inspiracji i nowych przeżyć. Kontakt oko w oko z dinozaurem, czy działania oparte na marketingu doświadczeń mogą być odpowiedzią na potrzeby tej stale rosnącej grupy. Z drugiej strony, 25 proc. Polaków w trakcie relaksu szuka możliwości spędzenia czasu właśnie w rodzinnym gronie. Dla nich wyprawa łącząca naukę z zabawą może być wspaniałą okazją do budowania więzi i rozwoju. To właśnie uwypuklenie potrzeb i autentyczności przekazu może stać się osią do stworzenia sukcesu komunikacyjnego. Dobór narzędzi w tym wypadku wydaje się ważny, choć nie kluczowy. Bo jeśli miejsce broni się samo, to marketing powinien wspierać je w uwypukleniu zalet i pomóc diagnozować niedociągnięcia, aby przekuć je w wyniku zmian w kolejne zalety.
Adam Piwek
Head of Public Relations w agencji marketingu zintegrowanego Mind Progress Group, gdzie odpowiada za dobór odpowiednich narzędzi do potrzeb i oczekiwań interesariuszy wobec produktów i usług. Trener biznesu i wykładowca akademicki.