W powołanej na wystawie sztucznej rzeczywistości, przypominającej prezentację reklamową, klientem stają się marzenia artysty, wraz z jego potrzebami i celami. Powstają przedsiębiorstwa i marki, które realizują strategie jego wyobraźni. Artysta używając infografik i zdjęć powstałych podczas wymyślonych z tej okazji sesji reklamowych, szkicowników projektanta i założeń marketingowych, snuje opowieść w trzech rozdziałach: Dreams Products, Startups i Moodboard. Spacerując w wykreowanym świecie obejrzymy m.in. tajemnicze marki jak automat sprzedający karnety na picie alkoholu „pod chmurką” Alkotak, sklep Celebuy czy nowatorskie produkty telesprzedaży, jak telefon transmitujący zapachy Isoap lub oziębiacze do kieliszków wódki.
Wystawa jest kreacją potencjalnego świata, który mógłby istnieć gdyby tylko osobiste marzenia zlecały mi zadania. Tylko one były moim klientem, zlecały i opiniowały lub korygowały moją pracę. Aby sprostać tym zadaniom – wykorzystałem narzędzia współczesnego marketingu – grafikę, design i reklamowe myślenie, którymi posługuję się w swojej codziennej pracy. Dla wyimaginowanych firm i produktów stworzyłem dedykowaną identyfikację wizualną, ilustracje oraz zorganizowałem profesjonalną sesję zdjęciową. Powstały m.in. citylighty, serwisy internetowe – wszystko co standardowo tworzą agencje reklamowe. Część z tych realizacji to moje dawne pomysły na biznes życia, a inne są po prostu echem wspomnień z lat młodości w PRL-u, kiedy to karmiłem się fantazjami, by zaspokoić swój konsumencki głód. – powiedział Dominik Cymer, autor wystawy.
Zobacz również
DOMINIK CYMER DREAMS & MARKETING
Fotografie: Jacek Kołodziejski
16 kwietnia – 11 czerwca 2016 , CSW Kronika, Rynek 26, Bytom
kurator: Stanisław Ruksza ; produkcja: Cyber Kids on Real
wernisaż: 16 kwietnia (sobota) , godz. 19.00 – podczas otwarcia koncert Wilhem Bras
wstęp wolny
link do wydarzenia
Słuchaj podcastu NowyMarketing