Globalne ocieplenie klimatu to problem, którego skala z dnia na dzień rośnie. Doskonale zdają sobie z tego sprawę marki modowe, które podczas szczytu COP24 w Katowicach podpisały zobowiązanie do walki ze zmianami klimatu o nazwie Fashion Industry Charter for Climate Action.
Owe porozumienie podpisały 43 najważniejsze firmy ze światowej branży mody, w tym m.in. Burberry, H&M Group, Gap Inc., Inditex, Kering, Levi Strauss & Co, Adidas, Hugo Boss, czy Esprit, a także organizacje branżowe, takie jak WWF International czy Chińska Rada ds. Włókiennictwa i Odzieży.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Podpisana przez sygnatariuszy karta zawiera 16 postulatów wspólnej walki z globalnym ociepleniem, które firmy zobowiązały się wdrożyć do swojej działalności. Wśród najważniejszych zobowiązań znalazły się m.in. redukcja emisji gazów cieplarnianych o 30 proc. do 2030 roku, skoncentrowanie się na materiałach o minimalnym wpływie na klimat, wprowadzenie niskoemisyjnego transportu, rezygnacja z instalowania zasilanych węglem kotłowni i innych źródeł pary lub energii, zwiększenie świadomości na temat zanieczyszczenia klimatu wśród konsumentów oraz współpraca ze środowiskiem finansowym, by opracować ścieżkę dekarbonizacji dla całej branży odzieżowej.
Do zobowiązania Fashion Industry Charter for Climate Action mogą cały czas dołączać również inne marki czy organizacje, które wyrażą chęć walki z ociepleniem klimatu.
PS
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
4 stopnie to z pozoru tak niewiele, a jednak tak dużo. IKEA w eksperymencie przeprowadzonym w jednym ze swoich sklepów pokazuje, jak uciążliwe mogą być zmiany klimatu, jeśli nie podejmiemy żadnych działań zapobiegawczych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Nie tylko IKEA postanowiła stawić czoła pogłębiającym się zmianom klimatu. McDonald’s, Adidas, Starbucks oraz NIKE również rozpoczęły ekologiczną rewolucję.