Pozostałe podsumowania roku 2019 przeczytasz tu >
Zobacz również
O roku 2019 dla marki FOREO opowiada Anna Onoszko, PR & communication manager FOREO Polska.
Największy sukces dla marki FOREO w 2019 roku
Na pewno budowa polskiego oddziału marki. Rok 2018 zamykaliśmy jako 10-osobowy zespół. Dzisiaj, zespół FOREO Polska tworzy już 20 osób. W 2019 roku udało nam się otworzyć nowe kanały sprzedaży online m.in. mintishop.pl, moliera.com, westwing.pl, a także poszerzyć dostępność portfolio marki, również stacjonarnie w perfumeriach Sephora. W związku z ekspansją globalnego trendu active beauty (pielęgnacja dostosowana do osób aktywnych), udało nam się nawiązać współpracę z Holmes Place Hilton, a także Yoga Beat Studio.
W tym roku wprowadziliśmy na polski rynek aż 3 nowe modele szczoteczek do oczyszczania twarzy: LUNA fofo, która wykorzystuje technologię AI, personalizując oczyszczanie twarzy w zależności od kondycji naszej skóry; LUNA 3 z dodatkową funkcją 4 masaży dostępnych w aplikacji FOREO For You oraz LUNA mini 3 z funkcją glow boost, rekomendowaną szczególnie dla osób aktywnych. Cieszymy się, że udało nam się zbudować lovebrand – dziś większość naszych klientów po zakupie produktu chwali się nim na kanałach społecznościowych i z chęcią dzieli się swoimi doświadczeniami z innymi.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Najtrudniejsze wyzwanie dla marki FOREO w 2019 roku
Jednym z wyzwań, z którymi musimy mierzyć jako marka, nie tylko w Polsce, to rosnący rynek podróbek, czy tzw. „zamienników” w branży technologicznej pielęgnacji. W sieci można dostać coraz więcej produktów zbliżonych wyglądem oraz wykorzystującym technologię, opatentowaną przez FOREO. Firmy oraz sami konsumenci muszą przywiązywać większą wagę do ochrony własności intelektualnej marek. W FOREO mamy dedykowany zespół prawny zajmujący się przeciwdziałaniem fałszerstwom.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W listopadzie 2019 roku marka FOREO otrzymała największe do tej pory odszkodowanie przyznane przez sąd w Szanghaju za naruszenie praw własności intelektualnej przez chińską firmę, która masowo sprzedawała kopię urządzenia FOREO LUNA.
Odnosimy wrażenie, że zwalczanie fałszerzy w Chinach staje się znacznie bardziej skuteczne niż w Europie, co jest nieco przeciwne do zachodniego przekonania. Tegoroczna kampania z okazji Black Friday pod hasłem: Black Friday Steals, z najwyższymi do tej pory rabatami na zakup produktów marki, miała dodatkowo zwrócić uwagę konsumentów na to negatywne zjawisko.
3 najciekawsze akcje w 2019 roku
Niewątpliwie do jednej z najciekawszych akcji należała kampania towarzysząca wprowadzeniu modelu szczoteczki LUNA 3 pod hasłem: „Ćwicz jak sportowiec oczyszczaj skórę jak profesjonalista”, w czasie której postawiliśmy sobie za cel zmianę nawyków pielęgnacyjnych Polaków. Kampania ujawniła, że mimo rosnącego rynku produktów pielęgnacyjnych przeznaczonych dla pasjonatów sportu, nie mamy świadomości w jaki sposób dbać o naszą skórę przed i po treningu.
W tym roku wprowadziliśmy również funkcję Find My LUNA, dzięki temu zostaliśmy okrzyknięci iPhone’m świata beauty. Już teraz znamy przypadki, w których nasi klienci, potrafili odnaleźć zagubioną torbę, tylko dlatego, że znajdowało się w niej urządzenie FOREO. Włączenie tej funkcji w smartphonie, sprawia, że szczoteczka zaczyna bardzo intensywnie pulsować.
Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami
Ogromny sukces to tegoroczna kampania Black Friday, w wyniku której Polska zajęła 4 miejsce na świecie w ilości sprzedanych produktów poprzez foreo.com. Dodatkowo, w czasie Czarnego Piątku, w wyniku błędu na naszym e-commerce, najdroższe urządzenie UFO zostało przecenione aż o 96%. I w tym przypadku Polacy pokazali, że są szczególnie czujni na promocję, bo w ilości sprzedanych urządzeń UFO wyprzedziły nas jedynie Stany Zjednoczone. To zjawisko pokazuje wysoką aktywność użytkowników w czasie Black Friday – informacje o promocji, użytkownicy przekazywali sobie z niedowierzaniem poprzez media społecznościowe. Felip Sedic, twórca marki, postanowił zrealizować wszystkie zamówienia tj. 38 575 w cenie 9,99 USD (46 zł). Taka decyzja to niewątpliwie ukłon w stronę konsumenta, ale również pokazanie niekonwencjonalnego podejścia szwedzkiej marki. W Polsce udało nam się dzięki temu pojawić Top 10 Google Daily Search, w czasie najważniejszego okresu sprzedażowego.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2019 roku
FOREO to marka, która narodziła się w internecie i ten obszar komunikacji leży u podstaw naszego DNA. W strukturach tak nowoczesnej i młodej firmy, kładziemy nacisk na rozwój zespołów in house odpowiedzialnych za współprace z influencerami, PR, czy zakupem mediów.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku
Rok 2020 to dalej umacnianie influencer marketingu i digital PR. Będziemy mocno rozwijać treści wideo, stąd kanały komunikacji jak YouTube, IGTV, czy TikTok staną się ważne w kontekście tworzenia angażującego contentu. Real time communication, a także komunikacja oparta na Google Trends to także znaczące działania w kontekście dialogu z naszymi odbiorcami. W FOREO wierzymy, że najlepszą historię o marce opowiadają nasi ambasadorzy…, ale również pracownicy, tworzący FOREO Family. I mam tu na myśli nie tylko zespół komunikacji czy marketingu. Ciekawym kierunkiem, jest zaangażowanie pracowników do tworzenia niestandardowego contentu w kanałach społecznościowych. Przykładem takich działań jest active beauty challenge, w ramach którego pracownik polskiego oddziału customer care, próbuje swoich siły w różnych aktywnościach, biorąc udział m.in. w jodze na dachu, czy… skacząc na bungee.
Bardzo ważne jest też mierzenie skuteczności działań PR i tych, w których angażujemy influencerów. Niestety nie istnieje narzędzie, służące do mierzenia wyników kampanii, w której wykorzystywane są różnorodne narzędzia – szczególnie, gdy chcemy zestawić wyniki tej samej kampanii prowadzonej na wielu rynkach.
Najbardziej obiecujące trendy marketingowe
Na pewno ciągły rozwój wideo contentu, a także kreatywne wykorzystywanie nowych funkcjonalności wprowadzonych w mediach społecznościowych. To niezwykle ważne nośniki informacji dla generacji Z, czyli naszej TG.
Wierzymy, że rok 2020 będzie przełomowy w rozwoju narzędzi służących do gromadzenia i analizy danych o naszych konsumentach. Dzięki temu jesteśmy m.in. w stanie personalizować komunikaty poprzez aplikację FOREO For You., dla lojalnych klientów należących do Lunatics Club. Kto wie, może zespół deweloperów FOREO, w końcu stworzy nasze własne narzędzie do analizy danych… ;).
Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce
Będąc w stałej komunikacji z zespołami FOREO z różnych rynków, mamy poczucie, że dorównujemy największym na rynku graczom (biorąc pod uwagę chociażby wyniki prowadzonych kampanii.
3 najważniejsze cele i plany na 2020 rok
Umacnianie pozycji lidera świata beauty (FOREO w Top 10 najpopularniejszych marek kosmetycznych w wyszukiwarce Google 2019 wg. zestawienia brytyjskiego serwisu Cosmetify). Niestandardowe działania z obszaru customer experience, dzięki którym możemy docierać do osób także poza największymi aglomeracjami (na podstawie zainteresowania marką z Google Trends). Również rozwój brand partnership – coraz więcej największych globalnych marek, widząc wzrost zainteresowania marką, nawiązuje z nami rozmowy, by współtworzyć rozwiązania win – win dla swoich klientów. W przyszłym roku, na pewno zaskoczymy polskich odbiorców taką współpracą.