Pozostałe podsumowania roku 2019 przeczytasz tu >
Zobacz również
O roku 2019 dla marki Multikino opowiada Mariusz Spisz, członek zarządu Multikino S.A.
Największy sukces dla marki Multikino w 2019 roku
Największym sukcesem dla marki Multikino, a zarazem największym wydarzeniem w branży kinowej w Polsce, było nabycie 24 maja 2019 roku sieci kin Cinema3D. Dzięki temu nasza działalność została rozszerzona do 45 obiektów i 322 ekranów.
Najtrudniejsze wyzwanie dla marki Multikino w 2019 roku
Największym wyzwaniem dla sieci Multikino był… jej największy sukces – przejęcie Cinema3D. Jest to proces, który wciąż wymaga od naszego połączonego zespołu wzmożonej pracy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
3 najciekawsze akcje z 2019 roku
W połowie 2019 roku Multikino zaoferowało widzom nowe korzyści wynikające z członkostwa w programie lojalnościowym – Rodzina do Kina. Dotychczasowe benefity posiadaczy karty: możliwość zakupu biletów w cenie ulgowej dla wszystkich członków rodziny oraz wymiana punktów na nagrody zostały wzbogacone o 20% zniżki na wszystkie zakupy w kinowych barach, w tym również na zakupy zabawek w Multishopie. Sponsorem programu w 2020 roku jest firma Storck – producent Toffifee.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Drugą ważną dla nas akcją była kampania wspierająca otwarcie w Warszawie Multikina Młociny, które charakteryzuje wygoda, komfort i nowoczesny design. Jako jedyny multipleks w stolicy został w pełni wyposażony w najnowocześniejsze, elektrycznie sterowane, skórzane fotele SuperVip. Dzięki nim seanse w Multikinie Młociny można oglądać w pozycji… półleżącej! To widz decyduje, w jaki sposób ogląda film, samodzielnie sterując fotelem.
Ponadto Multikino we współpracy z Mastercard pod koniec listopada wprowadziło na polski rynek kinowy pierwszą w pełni omnichannelową aplikację mobilną. Od października za pomocą telefonu można zakupić zarówno bilety na seans filmowy oraz przekąski z barowej oferty kina. Aplikacja w systemie Android oraz iOS jest dostępna w Google Play oraz App Store. Dodatkowo aplikację Multikino wyróżnia „Film alert” – bardzo wciągająca usługa przypominająca funkcjonalnością jedną z popularnych aplikacji randkowych. „Polubienie” filmu pozwoli przypomnieć kinomanom o premierze ich ulubionych produkcji zarówno drogą mailową jak i notyfikacją.
Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami
Mimo że od otwarcia Multikina Młociny minęło niecałe pół roku, to już dziś widać, że jest to jeden z ulubionych multipleksów warszawskich kinomanów. Kampanię prowadziliśmy w okresie letnim i osiągnęła ona zamierzone efekty.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2019 roku
Podsumowując nasze ogólnopolskie działania najważniejszym kanałem był digital. We współpracy z agencją MTA zintensyfikowaliśmy działania z zakresu SEM oraz na Facebooku, gdzie obecnie mamy ponad 900 tysięcy fanów.
Natomiast przy kampaniach lokalnych w miastach, w których mamy zlokalizowane multipleksy nadal bardzo ważne pozostawały: outdoor oraz radio.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku
W 2020 roku Multikino nadal będzie inwestowało i kładło największy nacisk na digital. Nie wykluczamy rozszerzenia działań na Tik Toku, z którym mamy pozytywne doświadczenia z 2019 roku oraz na YouTubie, gdzie nasi klienci są obecni równie często, jak na Facebooku.
Najbardziej obiecujące trendy marketingowe
Z perspektywy sieci Multikino kluczowa wydaje się dla nas strategia typu omnichannel, która trafia do najliczniejszej grupy naszych klientów, czyli cyfrowego pokolenia Z. Właśnie takim podejściem kierowaliśmy się tworząc nową aplikację Multikino, aby dzięki wielokanałowości pogłębić doświadczenia widzów związane z naszą marką.
Budżet na działania digitalowe
Budżet na działania digitalowe wzrasta z roku na rok o kilkadziesiąt procent.
Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce
W tej chwili kondycję branży marketingowej oceniam bardzo dobrze. Obserwuję to zwłaszcza we współpracy brokera reklamy kinowej Multikino Media z reklamodawcami. Jak podaje Starcom w pierwszym półroczu 2019 r. reklama kinowa wygenerowała budżety większe o 6,4% niż w analogicznym okresie 2018 roku. Obserwujemy, że firmy, które decydują się na kampanie w kinie, nie tylko zwiększają budżety na ten kanał komunikacji, ale również szukają z roku na rok coraz nowszych i bardziej innowacyjnych rozwiązań łącząc działania on-screen z off-screenem. Tutaj doskonałym przykładem jest Google, który w 2019 roku był partnerem programu Multikina skierowanego do uczniów i studentów – M!Karta. Użytkownicy karty, korzystające z płatności Google Pay, nabywali bilety przez www.multikino.pl, płacąc 14,90 zł – zarówno w tygodniu, jak i w weekendy.
3 najważniejsze cele i plany na 2020 rok
Najważniejszym celem dla sieci Multikino jest wzrost frekwencji w kinach. Planujemy to osiągnąć dzięki programom lojalnościowym, dynamicznej polityce cenowej i licznym promocjom mającym na celu przyciągnięcie nowych widzów i wzrost częstotliwości chodzenia do kina wśród obecnych klientów.