Marki na TikToku: FOREO

Marki na TikToku: FOREO
W cyklu „Marki na TikToku” prezentujemy działania znanych brandów na zdobywającej coraz większą popularność platformie społecznościowej. Tym razem przedstawiamy profil marki FOREO.
O autorze
2 min czytania 2021-02-18

Pozostałe części cyklu przeczytasz tu >>>

O działaniach marki FOREO na TikToku opowiada Sara El Nemr, digital media manager EE, FOREO Sweden.

Jaki jest cel Waszego profilu? Co chcecie za jego pośrednictwem pokazać, wypromować?

TikTok jest naszym sposobem na dotarcie do młodszych odbiorców. Nie podchodzimy do tego kanału na zasadzie social sellingu. Bardziej chcemy się skupić na budowaniu świadomości marki i edukacji pokolenia TikTokowego.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kto odpowiada za tworzenie treści?

Treści pozyskujemy obecnie od twórców, którzy z nami współpracują. Jest to bardziej User Generated Content. Na początku pandemii, w zeszłym roku, tworzeniem filmików na TikToka zajmowały się nasze ambasadorki marki, które na co dzień pracowały w perfumeriach, w galeriach handlowych, a przez kwarantannę mogły stracić pracę. To był nasz sposób na zagospodarowanie ich czasu i zagwarantowanie im pracy w tych ciężkich chwilach.

Jak wygląda proces tworzenia takich treści? Na jakie kwestie trzeba zwracać największą uwagę?

Największą uwagę przy tworzeniu treści na TikToka należy zwracać na trendy, na hashtagi które trendują. Warto też nie umieszczać typowo reklamowych treści, a przemycać je w „wyzwaniach” filmikowych. Następnie trzeba dokładnie przemyśleć cały proces montażu – tu początkujący twórca pewnie nie obędzie się bez wielu prób i błędów, a co za tym idzie powtórek. Czasami tworzenie jednego TikToka może zająć nawet kilka godzin!

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jaki rodzaj contentu sprawdza się u Was najbardziej?

Najciekawsze są filmy pokazujące nietypowe podejście do produktów, takich jak LUNA, UFO czy BEAR. Równie dobrze pozycjonują się wszystkie rutyny pielęgnacyjne pokazujące krok po kroku jaki produkt należy użyć.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
@foreo_pl

#foreo #dlaciebie #duetzpupilem #loveanimals #relaxing

Take Your Man – Mahogany LOX

Czy promujecie swój tiktokowy profil na jakichś innych kanałach social mediowych?

Staramy się o maksymalną widoczność na TikToku, jednak z doświadczenia wiemy, że różne media niekoniecznie lubią treści z innych kanałów.

Co według Was wpływa na to, że dane treści staną popularne?

Sposób ich wykonania i nietypowy pomysł! Ludzie uwielbiają dowiadywać się czegoś nowego z treści, jak chociażby nietypowe zastosowanie FOREO UFO. Często wydaje nam się, że już nic nie można wymyślić, a tu nagle ktoś wpada na nieszablonowy sposób i voila!

Czy w planach macie korzystanie z social commerce na tiktoku?

Nie wykluczamy takiej możliwości. Social selling staje się coraz większym trendem na różnych rynkach, a w czasach pandemii sprawdza się świetnie.

@foreo_pl

#domówkanatiktoku #foreo #dlaciebie #zostańwdomu

Losing it – Liene

Czy korzystacie/planujecie skorzystać ze współpracy z influencerami, którzy działają na TikToku?

Tak, współpracujemy z twórcami TikToka.

W jaki sposób dobieracie influencerów?

Zawsze staramy się poświęcić czas na obejrzenie jak największej liczby filmów danego twórcy i prześledzenie komentarzy jakie dany twórca otrzymuje od innych użytkowników. Dzięki temu wiemy czy dana osoba pasuje do FOREO. Za dobrym twórcą niekoniecznie idą duże liczby obserwujących. Obecnie największy nacisk kładziemy na twórców, którzy mają doskonały kontakt ze swoimi odbiorcami i zaangażowaną społeczność.

Jakich porad udzieliłabyś markom, które chcą rozpocząć swoją przygodę z TikTokiem?

Przede wszystkim należy odkrywać i próbować! Zachęcam do założenia prywatnego profilu, pobawienia się aplikacją, wypróbowaniem jej i sprawdzeniem co inni publikują. Następnie warto przeanalizować, czy profil marki pasuje do tego medium oraz czy mamy odpowiednie zasoby ludzkie do prowadzenia przygotować strategię swoich działań jako marka na tej platformie – sprawdzić jak wymagające będzie prowadzenie TikToka i czy potrzebne będzie oddelegowania zadań do innych osób w zespole. Przy ciekawych produktach na pewno znajdą się również nano- i mikroinfluencerzy, którzy będą chcieli współpracować. Warto przeanalizować, czy profil marki pasuje do tego medium.