W cyklu „Marki na TikToku” prezentujemy działania znanych brandów na zdobywającej coraz większą popularność platformie społecznościowej. Tym razem przedstawiamy profil marki FOREO.
O działaniach marki FOREO na TikToku opowiada Sara El Nemr, digital media manager EE, FOREO Sweden.
Jaki jest cel Waszego profilu? Co chcecie za jego pośrednictwem pokazać, wypromować?
TikTok jest naszym sposobem na dotarcie do młodszych odbiorców. Nie podchodzimy do tego kanału na zasadzie social sellingu. Bardziej chcemy się skupić na budowaniu świadomości marki i edukacji pokolenia TikTokowego.
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób.Jesteś tam z nami?
Treści pozyskujemy obecnie od twórców, którzy z nami współpracują. Jest to bardziej User Generated Content. Na początku pandemii, w zeszłym roku, tworzeniem filmików na TikToka zajmowały się nasze ambasadorki marki, które na co dzień pracowały w perfumeriach, w galeriach handlowych, a przez kwarantannę mogły stracić pracę. To był nasz sposób na zagospodarowanie ich czasu i zagwarantowanie im pracy w tych ciężkich chwilach.
Jak wygląda proces tworzenia takich treści? Na jakie kwestie trzeba zwracać największą uwagę?
Największą uwagę przy tworzeniu treści na TikToka należy zwracać na trendy, na hashtagi które trendują. Warto też nie umieszczać typowo reklamowych treści, a przemycać je w „wyzwaniach” filmikowych. Następnie trzeba dokładnie przemyśleć cały proces montażu – tu początkujący twórca pewnie nie obędzie się bez wielu prób i błędów, a co za tym idzie powtórek. Czasami tworzenie jednego TikToka może zająć nawet kilka godzin!
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jaki rodzaj contentu sprawdza się u Was najbardziej?
Najciekawsze są filmy pokazujące nietypowe podejście do produktów, takich jak LUNA, UFO czy BEAR. Równie dobrze pozycjonują się wszystkie rutyny pielęgnacyjne pokazujące krok po kroku jaki produkt należy użyć.
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce.A Ty czytasz?
Czy promujecie swój tiktokowy profil na jakichś innych kanałach social mediowych?
Staramy się o maksymalną widoczność na TikToku, jednak z doświadczenia wiemy, że różne media niekoniecznie lubią treści z innych kanałów.
Co według Was wpływa na to, że dane treści staną popularne?
Sposób ich wykonania i nietypowy pomysł! Ludzie uwielbiają dowiadywać się czegoś nowego z treści, jak chociażby nietypowe zastosowanie FOREO UFO. Często wydaje nam się, że już nic nie można wymyślić, a tu nagle ktoś wpada na nieszablonowy sposób i voila!
Czy w planach macie korzystanie z social commerce na tiktoku?
Nie wykluczamy takiej możliwości. Social selling staje się coraz większym trendem na różnych rynkach, a w czasach pandemii sprawdza się świetnie.
Czy korzystacie/planujecie skorzystać ze współpracy z influencerami, którzy działają na TikToku?
Tak, współpracujemy z twórcami TikToka.
W jaki sposób dobieracie influencerów?
Zawsze staramy się poświęcić czas na obejrzenie jak największej liczby filmów danego twórcy i prześledzenie komentarzy jakie dany twórca otrzymuje od innych użytkowników. Dzięki temu wiemy czy dana osoba pasuje do FOREO. Za dobrym twórcą niekoniecznie idą duże liczby obserwujących. Obecnie największy nacisk kładziemy na twórców, którzy mają doskonały kontakt ze swoimi odbiorcami i zaangażowaną społeczność.
Jakich porad udzieliłabyś markom, które chcą rozpocząć swoją przygodę z TikTokiem?
Przede wszystkim należy odkrywać i próbować! Zachęcam do założenia prywatnego profilu, pobawienia się aplikacją, wypróbowaniem jej i sprawdzeniem co inni publikują. Następnie warto przeanalizować, czy profil marki pasuje do tego medium oraz czy mamy odpowiednie zasoby ludzkie do prowadzenia przygotować strategię swoich działań jako marka na tej platformie – sprawdzić jak wymagające będzie prowadzenie TikToka i czy potrzebne będzie oddelegowania zadań do innych osób w zespole. Przy ciekawych produktach na pewno znajdą się również nano- i mikroinfluencerzy, którzy będą chcieli współpracować. Warto przeanalizować, czy profil marki pasuje do tego medium.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.