zdjęcie: facebook.com/texelinc
Marka Marks & Spencer postanowiła zainwestować w rozwiązanie, które może przyczynić się do zmniejszenia liczby zwracanych ubrań, zakupionych w złym rozmiarze – brand nawiązał współpracę ze startupem Texel, który oferuje m.in. wirtualne przymierzalnie oparte o technologię 3D.
Zobacz również
Takie przymierzalnie skanowałyby oraz mierzyły klienta i następnie tworzyłyby jego wirtualny awatar. Wówczas każda osoba mogłaby sprawdzić, jak dana rzecz wygląda na nim, zanim podejmie decyzje o zakupie.
Takie rozwiązanie sprawdziłoby się szczególnie w przypadku zakupów przez aplikację bądź stronę internetową marki, gdy nie ma możliwości przymierzenia danego ubrania. Wirtualne przymierzalnie wpłynęłyby również na zmniejszenie liczby zwracanych ubrań.
Pierwsze efekty współpracy między marką Marks & Spencer a startupem Texel mają pojawić się w przeciągu najbliższych sześciu miesięcy.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Marks & Spencer wprowadził nową usługę, która umożliwia wyszukiwanie produktów za pomocą zdjęć. Wystarczy wgrać dowolne zdjęcie, a system sam wyszuka produkty, dzięki którym będzie można odtworzyć oczekiwaną kreację. Funkcja ta dostępna jest jedynie na urządzeniach mobilnych.
PS2
Pod koniec października 2018 roku Zalando wdrożyło Algorytmicznego Asystenta Mody (ang. Algorithmic Fashion Companion – w skrócie AFC), aby inspirować klientów personalizowanymi poradami dotyczącymi stroju – program posiadający już odpowiednią wiedzę sugeruje produkty na podstawie wcześniejszych zakupów klientów.