– Skupiamy się na efektywnych kampaniach, opartych o realizację celów klientów, a nie tylko o zasięgi – mówi Marta Soja. – Uważamy, że równie ważna jest jakość treści i sposób, w jaki oddziaływują one na społeczność, ale też sam twórca i to, co „wnosi” do sieci – dodaje Maciej Pietrukiewicz.
Misją kolektywu Dobry Wpływ jest odpowiedzialna realizacja działań z influencerami. Wiąże się ona z dokładnym poznaniem celów klienta i pomocą w ich wdrażaniu, partnerskim podejściem do twórców i poważnym traktowaniem zobowiązań wobec nich oraz dbałością o treści.
Zobacz również
– Dziś w internecie każdy może być twórcą i zbierać wokół siebie publiczność. Nie wszystkie treści są jednak tworzone w sposób rzetelny – mówi Marta Soja. – Kupione lajki, fake newsy – to dziś coraz częściej podnoszone problemy związane z influencerami. My staramy się łączyć marki z twórcami, którzy działają odpowiedzialnie i będą wiarygodni w kontekście współpracy z daną firmą – dodaje Soja.
Założyciele kolektywu wspierają firmy w m.in. lepszym zrozumieniu zasad współpracy z influencerami poprzez szkolenia i doradztwo, tworzeniu i realizowaniu efektywnych kampanii czy też wyznaczaniu celów i prawidłowej interpretacji wyników po przeprowadzonej akcji.
– Klientów kuszą zasięgi twórców oraz zaufanie, jakim darzą ich internauci przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Nie każda firma wie jednak, jak ocenić jakość influencera i możliwość przełożenia na biznes – zaznacza Maciej Pietrukiewicz. – Dlatego wspieramy marki w tym procesie. Przy tym uczciwie oceniamy szanse na realizację celów, bez lukrowania, pompowania zasięgów – dodaje.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Twórcy kolektywu Dobry Wpływ mają za sobą liczne doświadczenia w influencer marketingu zarówno po stronie agencji, jak i klientów. Marta Soja od ponad 10 lat zajmuje się zawodowo marketingiem. Łączy doświadczenie pracy w agencjach digital (MindChili i Lemon Sky (obecnie JWT), z doświadczeniem działań w e-commerce – ostatnich 5 lat przepracowała w Limango Polska. Doradza markom, wykłada na uczelniach, na swoim koncie ma kilkaset zrealizowanych kampanii z influencerami m.in. dla marek: Orange, Tesco, TP SA, Ballantine’s, Jameson, Winiary, Tymbark.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Maciej Pietrukiewicz w branży digitalowej działa od 6 lat. Przez ostatnie 3 lata rozwijał w LiquidThread (wcześniej Starcom Mediavest Group) kompetencje influencer marketingu, pracując m.in. dla takich marek jak Discovery Channel, L’Oreal, Estee Lauder, Bakalland, Samsung czy Electrolux. Współtworzona przez niego kampania z udziałem Cyber Mariana dla programu Złomowisko PL na Discovery Channel otrzymała srebrne EFFIE 2017 w kategorii Branded Content.