Jak wynika z tegorocznego badania Mastercard Digital Payments Study, analizującego trendy w dyskusjach internautów w mediach społecznościowych, coraz więcej osób oczekuje, że ich cyfrowy i mobilny styl życia znajdzie odzwierciedlenie również w sposobie, w jaki płacą. Wątek płatności mobilnych pojawiał się w ponad 27% wszystkich rozmów na temat płatności, jakie miały miejsce w mediach społecznościowych w 2018 r. To o 20% więcej niż rok wcześniej. O mobilnych portfelach internauci wspominali natomiast ponad dwa razy częściej.
W ramach tegorocznej, szóstej już edycji badania, które Mastercard opracował we współpracy z PRIME Research, przeanalizowano ponad 3,3 miliona rozmów przeprowadzonych w minionym roku w różnych kanałach społecznościowych, takich jak Twitter, Facebook, Instagram czy Weibo.
Zobacz również
Zainteresowanie nowymi technologiami
Ludzie oczekują, że nowe technologie będą zmieniać ich życie. W 2018 r. wspominali o tym w mediach społecznościowych o 30% częściej niż rok wcześniej. Dziś niemal 20% wszystkich rozmów o mobilnych płatnościach za zakupy dotyczy transakcji zbliżeniowych, a tyle samo dotyczy mobilnych portfeli. Konsumentów interesuje również, w jaki sposób sztuczna inteligencja czy urządzenia typu wearables (jak inteligentne zegarki czy opaski fitness) wpłyną na ich życie.
Generalnie, podejście do tych nowych technologii jest coraz bardziej pozytywne. Niemal we wszystkich (95%) rozmowach dotyczących mobilnych portfeli wyrażano się o nich przychylnie, a 30% komentarzy chwaliło ich szybkość, wygodę i prostotę.
Bezpieczeństwo w centrum uwagi
W analizowanych rozmowach konsumenci nadal często podkreślają, że jedną z najważniejszych spraw jest dla nich bezpieczeństwo ich pieniędzy i danych. Doceniają oni nowe technologie, dzięki którym nie muszą obawiać się o bezpieczeństwo płatności mobilnych. Na przykład, konwersacje dotyczące biometrii dotarły do zawrotnej liczby 111 milionów potencjalnych użytkowników na całym świecie. Ten rezultat to efekt zainteresowania przede wszystkim identyfikacją użytkownika za pomocą jego głosu lub odcisku palca. Z kolei rozmowy dotyczące technologii tokenizacji, pozwalającej w bezpieczny sposób dodawać karty płatnicze do urządzeń mobilnych, dotarły do 11 milionów potencjalnych użytkowników.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
O ile najnowsze wiadomości o cyberatakach i wyciekach danych były tematem 1/5 dyskusji dotyczących ochrony danych, o tyle kolejne 13% z nich dotyczyło potencjału technologii zwiększających bezpieczeństwo płatności, takich jak blockchain, tokenizacja czy biometria.
Słuchaj podcastu NowyMarketing