Matchbox powraca i prezentuje samochodzik Tesla Roadster – pierwszy model wykonany w 99% z materiałów pochodzących z recyklingu

Matchbox wraca na europejski rynek i ogłasza nowe zobowiązanie. Celem marki jest produkcja zabawek i ich opakowań w 100% z materiałów pochodzących z recyklingu, nadających się do recyklingu lub biopochodnych.
O autorze
1 min czytania 2021-04-16

15 kwietnia 2021 r. firma Mattel ogłosiła program „W drodze ku lepszej przyszłości” (ang. „Drive Toward a Better Future”), który promuje bardziej zrównoważone podejście do produkcji zabawek i opakowań Matchbox. Celem marki jest produkowanie wszystkich modeli samochodzików, zestawów do zabawy i opakowań z materiałów pochodzących w 100% z recyklingu, nadających się do recyklingu lub biopochodnych.

Aby zobrazować zapowiadane zmiany, marka już teraz prezentuje samochodzik Tesla Roadster, jako przykład na to, jak mogą w przyszłości wyglądać wszystkie produkty Matchbox. Jest to pierwszy w swoim rodzaju model wykonany w 99% z materiałów pochodzących z recyklingu, posiadający certyfikat neutralności węglowej. Pojazd składa się w 62,1% z przetworzonego cynku, w 1% ze stali nierdzewnej i w 36,9% z przetworzonego tworzywa sztucznego, i trafi do sprzedaży w 2022 roku.

Deklaracja marki jest realizowana już dziś poprzez sprzedaż produktów w opakowaniach, które nie zawierają plastiku (kolekcja Matchbox Power Grabs®) oraz poszerzenie oferty samochodzików elektrycznych i hybrydowych – aby inspirować i wspierać proekologiczne wybory przyszłych kierowców. Oprócz zapowiadanych zmian dotyczących produkcji zabawek i opakowań, marka promuje także prawidłowy recykling swoich produktów. Zestawy wyposażone w funkcje napędzane bateriami elektrycznymi zostały zaprojektowane tak, by można było w łatwy sposób usunąć poszczególne moduły i poddać je recyklingowi, mając na uwadze specjalny proces, któremu podlegają e-odpady. Na opakowaniach umieszczono natomiast etykiety „How 2 Recycle”, pomocne w prawidłowej utylizacji opakowań.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Więcej informacji na temat zobowiązania Matchbox znajduje się na stronie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing