Mattel rewolucjonizuje Barbie – linia lalek w butach na płaskim obcasie

Przez lata przyzwyczailiśmy się do konkretnego wizerunku najsłynniejszej lalki na świecie. Mimo że w swojej ofercie Mattel od dawna posiada lalki o różnym kolorze włosów i odcieniu skóry, to Barbie kojarzy się przede wszystkim z włosami w kolorze blond i niebieskimi oczami.
O autorze
1 min czytania 2015-06-17

Nieodłącznym elementem jej garderoby od zawsze były buty na obcasie. Najnowsza linia lalek Fashionistas pokazuje jednak, że Barbie to przede wszystkim różnorodność. 23 lalki o 8 odcieniach skóry, 18 kolorach tęczówek, 14 różnych kształtach twarzy i 22 modnych fryzurach. Na dodatek po 56 latach Barbie postanowiła zacząć chodzić w… butach na płaskim obcasie!

Aż 9 lalek z serii Fashionistas posiada stopy przystosowane do noszenia obuwia na płaskiej podeszwie. Oczywiście, jak to bywa w przypadku Barbie, kolekcja butów bez obcasów już teraz liczy kilka modeli. Do wyboru mamy m.in. baleriny typu Mary Jane, mokasyny, sandały z frędzlami, slip-ony i sportowe tenisówki. 

Nową, różnorodną linię Barbie doskonale prezentuje teledysk, który można obejrzeć już na jej kanale na YouTube. Pokazuje on, że bez względu na kolor skóry, włosów, czy oczu Barbie to modna, niezależna, pewna siebie i stylowa kobieta.

Jest przedstawicielką różnych grup etnicznych i niezależnie od tego, jak wygląda fizycznie, zawsze wie czego chce i potrafi się dobrze bawić.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Decyzja o wprowadzeniu nowej, tak różnorodnej linii lalek, jest podyktowana reakcją Mattel na zmieniające się trendy. I nie chodzi tu tylko o modę, ale również o sytuację kulturową. W czasach społeczeństw multikulturowych dziewczynki szukają zabawek, z którymi mogą się identyfikować. Linia Fashionistas daje im taką możliwość.

Marta Oziemska – Senior Manager Consumer Products z Mattel Poland tak wyjaśnia wprowadzenie linii Fashionistas: „Nowa linia lalek jest odpowiedzią na otaczającą nas różnorodność. Chcemy dać dziewczynkom na całym świecie możliwość wyboru lalki, z którą mogą się identyfikować. Dodatkowo pragniemy pokazać im jak łatwo mogą wyrażać swój styl i osobowość poprzez ubrania, które noszą. Pragniemy zainspirować je do modowych eksperymentów i pokazać, że zawsze można znaleźć rozwiązanie alternatywne.”

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się