Prof. Sarah Gilbert to utytułowana naukowczyni, która stanęła na czele zespołu z Uniwersytetu Oksfordzkiego. Z całym zespołem wspólnie pracowała nad szczepionką na Covid-19, którą na rynek wypuściło szwedzko-brytyjskie konsorcjum AstraZeneca.
Ze względu na zasługi prof. Gilbert, słynny producent zabawek postanowił uhonorować tę ważną postać. Matter wypuścił na rynek lalkę Barbie, która została stworzona na podobieństwo naukowczyni. Oczywiście jest to ogromne wyróżnienie dla samej Gilbert, ale bezpośrednim celem takiej zabawki jest zachęcenie dziewczynek do zajęcia się naukami ścisłymi.
Zobacz również
– Jestem oddana idei inspirowania kolejnego pokolenie dziewczynek do karier w STEM (zbiorowe określenie nauk ścisłych – science, technology, engineering, mathematics – przyp. red.), mam nadzieję, że dzieci, które zobaczą moją Barbie, zdadzą sobie sprawę, jak istotne są kariery w naukach ścisłych, by pomagać światu – komentuje Sarah Gilbert. Chcę, żeby moja lalka pokazała dzieciom, że istnieją ścieżki zawodowe, których mogą nie być świadomi – dodaje Gilbert.
Jednak to nie wszystko – producent lalek Barbie w podobny sposób co prof. Gilbert wyróżnił także inne kobiety, które przyczyniły się do walki z pandemią. Swoje podobizny dostały również:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– pracownice służby zdrowia z USA Amy O’Sullivan (leczyła pacjentów z COVID-19, później zachorowała i została zaintubowana) i dr Audrey Cruz (podczas pandemii połączyła siły z innymi lekarzami pochodzenia azjatycko-amerykańskiego, aby walczyć z uprzedzeniami rasowymi i dyskryminacją),
– kanadyjska lekarka i aktywistka dr Chika Stacy Oriuwa (rezydentka psychiatrii na Uniwersytecie w Toronto w Kanadzie, która opowiada się przeciwko systemowemu rasizmowi w opiece zdrowotnej),
– brazylijska biolożka dr Jackqueline Goes de Jesus (badaczka biomedyczna, która prowadziła sekwencjonowanie genomu wariantu COVID-19 w Brazylii),
– australijska lekarka dr Kirby White (współzałożycielka inicjatywy „Fartuchy dla lekarzy”, w ramach której opracowała fartuch ochronny wielorazowego użytku).
– Barbie zdaje sobie sprawę, że wszyscy pracownicy działający na pierwszej linii dokonali wielkiego poświęcenia w obliczu pandemii i wyzwań, jakie przyniosła – powiedziała Lisa McKnight, szefowa działu Barbie w Mattelu. –Rzucamy światło na ich wysiłki i inspirujemy kolejne pokolenia do przejęcia pałeczki do tych bohaterek – dodaje.