mBank zachęca osoby 45+, by dołączyły do jego zespołu contact center w Łodzi. Jako jedna z nielicznych firm na rynku prowadzi działania rekrutacyjne skierowane w tak otwarty sposób do przedstawicieli pokolenia X – kandydatów, którzy często są niedoceniani lub pomijani w rekrutacjach. W ten sposób bank nie tylko promuje różnorodność w swoich zespołach, ale także obala stereotypy związane zatrudnianiem osób po 45. roku życia i wspiera je w rozwoju.
W kampanii #mBankZatrudnia45+ bank postawił na współpracę z coachem – Martą Siech. Działania prowadzone za pośrednictwem LinkedIna są kierowane do osób, które mają trudność ze znalezieniem odpowiedniego zatrudnienia po 45. roku życia. Kandydaci mogą liczyć na wsparcie doradcy w przygotowaniu do procesu rekrutacji. Na indywidualnych spotkaniach Marta Siech podpowiada osobom, które przeszły przygotowany przez nią proces assesmentu, jak dobrze zaprezentować się podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Pomaga także przygotować CV spełniające współczesne standardy.
Zobacz również
– W contact center mBanku dużą wagę przywiązujemy do budowania różnorodnych zespołów, w tym także różnorodnych pod względem wieku. Chcemy aktywnie wspierać osoby 45+ w rozwoju, dodawać im wiary we własne możliwości. Mamy nadzieję, że dostrzegając potencjał tej grupy, dajemy przykład innym pracodawcom – mówi Łukasz Czekajewski, dyrektor departamentu budowania zaangażowania klientów przez Kanały Zdalne.
Za ideę kreatywną i koordynację projektu nowoczesnego doradztwa #mBankZatrudnia45+ odpowiada agencja Linkleaders. mBank już trzeci rok z rzędu we współpracy z tym partnerem prowadzi działania rekrutacyjne skierowane do tej grupy wiekowej. W ten sposób przyczynia się do obalania mitów dotyczących zarówno zatrudniania osób 45+, jak i tego, że pewne prace, np. w call center, są przeznaczone jedynie dla młodych.
– Nasze dotychczasowe doświadczenia potwierdzają, że zatrudnianie osób w wieku 45+ nie tylko wpływa pozytywnie na obsługę klienta, ale – dzięki wymianie doświadczeń – na cały zespół contact center. Jego pracownicy powinni nie tylko rozwiązać problem klienta, ale jednocześnie kontrolować emocje i zarządzać nimi. To umiejętności, którymi często cechują się osoby z pokolenia X. Wiemy także, że nasza oferta zatrudnienia zawiera wiele elementów ważnych dla nich – mówi Łukasz Czekajewski.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Osoby zrekrutowane w poprzednich edycjach kampanii wskazują, że w pracy w contact center mBanku cenią stabilność zatrudnienia, oferowany pakiet benefitów, a także to, że ich praca polega na pomaganiu innym. Podkreślają, że dobrze czują się w zespole zróżnicowanym wiekowo i zawsze mogą liczyć na wsparcie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Badania rynkowe pokazują, że generacja X przykłada dużą wagę do nie tylko do wynagrodzeń, ale także bezpieczeństwa zatrudnienia i dobrej atmosfery. Praca jest dla nich wyznacznikiem tożsamości, a lojalność wobec firmy jedną z ważnych wartości.
Obecnie pracownicy powyżej 40. roku życia stanowią blisko 20 proc. osób zatrudnionych w łódzkim contact center. W całym banku osoby 40+ to 43 proc. pracowników.