We współpracę z magazynem będą zaangażowani pracownicy trzech działów agencji. Specjaliści Performance Marketingu będą czuwać nad projektem Google Ad Grants i dbać o to, aby realizowane kampanie osiągały jak najlepsze wyniki. Działania te będzie stale wspierał dział Analityki, który najpierw wykona audyt oraz wdrożenie zaawansowanej analityki w ramach Google Analytics, a następnie bazując na uzyskanych informacjach, przejdzie do dalszych działań optymalizacyjnych. Zaangażowany w projekt zostanie również dział SEO. Skupi się on na aktywnym szukaniu obszarów do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych. Pod lupę zostanie wzięty przede wszystkim stan techniczny witryny, który ma niebagatelny wpływ na pozycje osiągane w wyszukiwarkach.
– Podczas ponad trzech lat funkcjonowania zebraliśmy sporą rzeszę wiernych czytelników – zarówno wydania papierowego, jak i wersji online naszego magazynu. Chcemy jednak docierać do coraz większej grupy odbiorców zainteresowanych konkretnymi tematami, które często poruszamy na naszych łamach np. związanych z kryzysem klimatycznym, polityką międzynarodową, edukacją czy sprawami społecznymi. Zależy nam, by trafiać do szerszej grupy czytelników i słuchaczy i zgodnie z misją Fundacji Pismo uwrażliwiać ich na najważniejsze zjawiska i problemy współczesnego świata oraz inspirować do myślenia. Wierzymy, że lepsza obecność w wynikach wyszukiwania przyczyni się do realizacji tego celu – mówi Barbara Sowa, szefowa wydania cyfrowego i audio „Pisma”.