Webby Awards, nazywane niekiedy Oskarami Internetu, to wiodący międzynarodowy konkurs i najbardziej prestiżowe wydarzenie honorujące dokonania reklamowe w Internecie. W tegorocznej, już 25-tej edycji, zgłoszonych zostało 13,5 tys. prac ze wszystkich kontynentów.
– To ogromne wyróżnienie otrzymać tak prestiżową nagrodę jaką jest Webby Awards, zwaną Oscarem digitalu. Jestem bardzo dumny, że ta niezwykła kampania, która wcześniej była nagradzana na EFFIE za efektywność biznesową, zwyciężyła na Webby Awards w kategorii Apps and Software: Education & Reference i została doceniona za swoją innowacyjność i kreatywność. To bez wątpienia dowód na to, że bezcenne dla nas zaufanie naszych klientów oraz współpraca grupy niezwykle zaangażowanych, kreatywnych oraz wszechstronnych ludzi procentują, a efekty tych działań są nagradzane na najwyższym poziomie na arenie międzynarodowej – powiedział Wojciech Borowski, Group CEO, McCANN Poland.
Zobacz również
Chłopi 2050 czyli „Agronauci w czasach katastrofy klimatycznej” to stworzone wspólnie ze Storytel, Mastercard i Gazeta.pl słuchowisko, które w warstwie literackiej nawiązuje do klasyki literatury polskiej – „Chłopów” Władysława Reymonta. Inspiracją do powstania fabuły był raport WWF „2050 Polska dla pokoleń”, w którym przedstawiona została tragiczna wizja przyszłości, jaka czeka naszą planetę, jeśli społeczeństwo nie zmieni swojego sposobu życia.
– Z pomysłem na stworzenie audiobooka inspirowanego raportem WWF o zmianach klimatycznych przyszli do nas Marcin Sosiński i Bartek Klimaszewski z McCANN Poland. Pomysł spodobał się nam od razu. Zaproponowaliśmy przeformatowanie przygotowanego przez agencję opowiadania na słuchowisko i zaproszenie do projektu artystów zaangażowanych w ochronę klimatu. Tematyka jest bardzo aktualna, a forma przekazu nowatorska. Opowiadamy wizję, która stanie się rzeczywistością, jeśli wszyscy nie zaangażujemy się w ochronę klimatu. Wierzymy, że audio jest jednym z najbardziej ekologicznych form wyrazu, a realizując ten projekt dokładamy swoją cegiełkę do walki o przyszłość naszej planety – powiedział Jakub Barzak, marketing manager, Storytel Polska.
– Najciekawsze akcje z naszej perspektywy to te, w których zaciera się granica pomiędzy marketingiem i technologią. Mastercard, jako firma technologiczna, wykorzystuje innowacyjne rozwiązania, aby pomóc konsumentom odnaleźć się w nowej rzeczywistości – dodał Jerzy Hołub, marketing director Mastercard.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Na tegorocznym festiwalu dwukrotnie wyróżniono też kampanię Foot Traffic (połączenie narzędzia KiedyDoSklepu.pl z aplikacją WAZE) dla Mastercard Polska, która otrzymała tytuły Webby Honoree oraz Webby Nominee.
Słuchaj podcastu NowyMarketing