McDonald’s: Dbamy o siebie, zakładamy maski

Dezynfekcja, dystans społeczny i maseczki to według ekspertów skuteczny sposób na powstrzymanie rozprzestrzeniania się pandemii koronawirusa. Każdy z nas powinien stosować te zalecenia, dbając nie tylko o siebie, ale także ludzi dookoła – naszych bliskich, pracowników sklepów czy restauracji.
O autorze
2 min czytania 2020-12-10

Najczęściej zwracamy uwagę na osoby niepoprawne zakrywające twarz – z maską zsuniętą poniżej nosa lub na brodę. Powszechnych błędów jest jednak znacznie więcej – wystarczy odpowiedzieć na kilka kluczowych pytań: kiedy wymieniliśmy maseczkę na czystą? W jakiej temperaturze została wyprana? Gdzie ją przechowywaliśmy? By maski mogły chronić, same muszą być czyste i bezpieczne. W ramach kampanii edukacyjnej McDonald’s, we współpracy z epidemiologiem, przygotował graficzny poradnik przedstawiający najważniejsze zasady korzystania z maski. 

Jaką maskę wybrać? Najważniejszy jest pierwszy krok – czyli wybór maseczki. Niezwykle istotne jest, by wybrany model pasował do kształtu twarzy. Nieodpowiednie będą zarówno zbyt duże maski – odstające na policzkach lub spadające z nosa, jak i za małe – które nie zakrywają w pełni nosa, ust i brody lub zsuwają się z uszu. Warto również zwrócić uwagę na materiał maseczki. Z jednej strony, musi on zapewniać wygodę i dostęp do tlenu. Z drugiej zaś – odpowiedną ochronę, którą gwarantuje gęsta tkanina.

Nos – zawsze pod maską. Dlaczego to tak ważne? Na błonie śluzowej nosa jest najwięcej patogenów. Właśnie tą drogą koronawirus niezwykle często dostaje się do organizmu. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jedna maseczka – jeden dzień. By maseczka spełniała swoją funkcję, przede wszystkim musi być czysta. A to nie jest możliwe, jeśli korzystajmy z tej samej przez kilka dni, przechowując ją w międzyczasie w kieszeni czy torebce. 

Pranie. Brudne maseczki, należy prać w temperaturze nie niższej niż 60 stopni, dodając do wody mydło. Co ważne – ani dezynfekcja, ani prasowanie nie zastąpi prania maski – może je natomiast uzupełnić. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– W McDonald’s nosimy maski czy przyłbice nie tylko po to, by chronić nas samych, ale także innych. Można powiedzieć, że to wyraz troski o bezpieczeństwo kolegów z pracy i gości zamawiających u nas jedzenie. Podczas pandemii nasza rola, rola Liderów Gościnności zmieniła się. Uśmiechając się zza masek zachęcamy naszych gości do przestrzegania reguł i pomagamy im zachować bezpieczeństwo – mówi Hubert Gołos, lider gościnności z restauracji we Wrocławiu. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Działania w restauracjach to nie jedyna forma promocji odpowiedzialnych zachowań i noszenia masek. McDonald’s we współpracy z raperem młodego pokolenia Holakiem stworzył kampanię #ZakładamyMaski. W lekki, zabawny sposób zachęca młode pokolenie do przestrzegania zasad oraz edukuje na temat prawidłowego noszenia masek ochronnych.

– Jako marka od zawsze jesteśmy blisko naszych gości i chcemy mówić o tym, co ważne. W akcji #ZakładamyMaski przekazujemy istotne, edukacyjne treści, jednak ważna jest dla nas również sama forma przekazu. W czasach złych wiadomości, chcemy oddać nieco optymizmu – w końcu po to nosimy maski, by jak najszybciej cieszyć się normalnością. Wszystko jest w naszych rękach – mówi Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.