Najczęściej zwracamy uwagę na osoby niepoprawne zakrywające twarz – z maską zsuniętą poniżej nosa lub na brodę. Powszechnych błędów jest jednak znacznie więcej – wystarczy odpowiedzieć na kilka kluczowych pytań: kiedy wymieniliśmy maseczkę na czystą? W jakiej temperaturze została wyprana? Gdzie ją przechowywaliśmy? By maski mogły chronić, same muszą być czyste i bezpieczne. W ramach kampanii edukacyjnej McDonald’s, we współpracy z epidemiologiem, przygotował graficzny poradnik przedstawiający najważniejsze zasady korzystania z maski.
Zobacz również
Jaką maskę wybrać? Najważniejszy jest pierwszy krok – czyli wybór maseczki. Niezwykle istotne jest, by wybrany model pasował do kształtu twarzy. Nieodpowiednie będą zarówno zbyt duże maski – odstające na policzkach lub spadające z nosa, jak i za małe – które nie zakrywają w pełni nosa, ust i brody lub zsuwają się z uszu. Warto również zwrócić uwagę na materiał maseczki. Z jednej strony, musi on zapewniać wygodę i dostęp do tlenu. Z drugiej zaś – odpowiedną ochronę, którą gwarantuje gęsta tkanina.
Nos – zawsze pod maską. Dlaczego to tak ważne? Na błonie śluzowej nosa jest najwięcej patogenów. Właśnie tą drogą koronawirus niezwykle często dostaje się do organizmu.
Jedna maseczka – jeden dzień. By maseczka spełniała swoją funkcję, przede wszystkim musi być czysta. A to nie jest możliwe, jeśli korzystajmy z tej samej przez kilka dni, przechowując ją w międzyczasie w kieszeni czy torebce.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Pranie. Brudne maseczki, należy prać w temperaturze nie niższej niż 60 stopni, dodając do wody mydło. Co ważne – ani dezynfekcja, ani prasowanie nie zastąpi prania maski – może je natomiast uzupełnić.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– W McDonald’s nosimy maski czy przyłbice nie tylko po to, by chronić nas samych, ale także innych. Można powiedzieć, że to wyraz troski o bezpieczeństwo kolegów z pracy i gości zamawiających u nas jedzenie. Podczas pandemii nasza rola, rola Liderów Gościnności zmieniła się. Uśmiechając się zza masek zachęcamy naszych gości do przestrzegania reguł i pomagamy im zachować bezpieczeństwo – mówi Hubert Gołos, lider gościnności z restauracji we Wrocławiu.
Działania w restauracjach to nie jedyna forma promocji odpowiedzialnych zachowań i noszenia masek. McDonald’s we współpracy z raperem młodego pokolenia Holakiem stworzył kampanię #ZakładamyMaski. W lekki, zabawny sposób zachęca młode pokolenie do przestrzegania zasad oraz edukuje na temat prawidłowego noszenia masek ochronnych.
– Jako marka od zawsze jesteśmy blisko naszych gości i chcemy mówić o tym, co ważne. W akcji #ZakładamyMaski przekazujemy istotne, edukacyjne treści, jednak ważna jest dla nas również sama forma przekazu. W czasach złych wiadomości, chcemy oddać nieco optymizmu – w końcu po to nosimy maski, by jak najszybciej cieszyć się normalnością. Wszystko jest w naszych rękach – mówi Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.